Home / Cozyhome  / Architecture  / UBUplan architects

UBUplan architects

Bright Mirage: Οι UBUplan architects δημιούργησαν ένα κομψότατο ιατρείο

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: STUDIO VD/ UBU PLAN

Ν.Βαβδινούδης – Χ. Δημητρίου

“Παντρεύοντας” το φυσικό φως και τις καθαρές γραμμές, το αρχιτεκτονικό γραφείο UBUplan architects δημιούργησε το υπέροχο γραφείο του διακεκριμένου πλαστικού χειρούργου Αχιλλέα Χαντέ, που υμνεί το λιτά κομψό design και τη γοητεία της σύγχρονης αισθητικής.

Γενικότερα, ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός του ιατρείου βασίστηκε στην εγγραφή όγκων και μορφών, που θα μπορούν να ξεχωρίζουν ως ανεξάρτητες εγγραφές αντικειμένων στο φόντο του κελύφους. Οι αρχιτέκτονες Θάνος Οικονόμου και Ηλίας Βενέσης, δηλαδή, απέφυγαν να επαναλάβουν στοιχεία της εποχής που χρονολογείται το κτίριο, αλλά χρησιμοποίησαν το κέλυφος ως ένα φόντο ετερόκλητης προβολής σύγχρονων μορφών, οι οποίες σχεδιάστηκαν και τοποθετήθηκαν στο χώρο, έτσι ώστε να μη “φλυαρούν” απέναντι στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Δημιούργησαν μια χρονική συνέχεια, προσλαμβάνοντας παράλληλα τις ανάγκες ενός σύγχρονου επαγγελματικού χώρου. Εργαλεία του σχεδιασμού υπήρξαν, μεταξύ άλλων, το φως και οι διαθλάσεις του, οι υφές που προσλήφθηκαν από τα εγγενή υλικά του χώρου, οι στατικές υπερβάσεις και οι γεωμετρικές επαναλήψεις.

Στο χώρο υποδοχής, η επίλυση των μορφών βασίστηκε στην αλληλοεπίδρασή τους με το φως. Μεγαλύτερη προσοχή δόθηκε στους τρεις βασικούς όγκους που εδράζονται στο χώρο, οι οποίοι δεν “φλυαρούν” απέναντι στον πλούσιο διάκοσμο των γύψινων στοιχείων της οροφής και της περιμέτρου, αλλά χρωστούν τη σχεδιαστική τους αξία στην στο υπέροχα χρυσό, φυσικό φως του νότιου προσανατολισμού. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτυπώνεται, έτσι, μια ενδεχόμενη υλοποίηση της ακτίνας του ηλιακού φωτός σε κάθε μια κατασκευή ξεχωριστά, επιτρέποντας και εντείνοντας τις διαθλάσεις αυτού.

Στο χώρο της αναμονής, οι UBUplan architects σχεδίασαν ένα διαιρεμένο σε δύο διαστάσεις επίμηκες καθιστικό σώμα, το οποίο ακουμπάει σε μια επαναπροβολή του τοίχου. Βασικό εργαλείο σχεδιασμού σε αυτό τον χώρο υπήρξε η γραμμή που δημιουργείται στο δάπεδο σε καμπύλη μορφή, αποτυπωμένη σε λευκό, μαύρο και χρυσό. Ο φωτισμός επιλέχθηκε να είναι περιμετρικός και όχι οροφής, ώστε να αναδειχθούν τα εκατέρωθεν γύψινα διακοσμητικά στοιχεία της οροφής και της περιμέτρου, ενώ το τραπέζι στο κέντρο σχεδιάστηκε με διάφανη επιφάνεια, ώστε να επιτρέπει την συνέχεια του δαπέδου από φαρδύ ψαροκόκαλο. Ως καθιστικά στοιχεία μπροστά στα ανοίγματα επιλέχθηκαν και σχεδιάστηκαν διάτρητες μορφές και χαμηλά bench.

Κατά τις εργασίες, αποκαλύφθηκε το προϋπάρχον τσιμεντοπλακάκι κατά μήκος του διαδρόμου το οποίο συνειδητά οι UBUplan architects διατήρησαν και συντήρησαν. Όσον αφορά τη συντήρηση του γύψινου διακόσμου και των τοιχοποιιών, αυτό έγινε τοπικά και με το χρωματισμό μέσω αεροψεκασμού, ώστε να μην αλλοιωθούν οι μορφές  τους. Στο τέλος του διαδρόμου σχεδιάστηκε ένας αποθηκευτικός χώρος για τις ανάγκες του ιατρείου, στην όψη του οποίου αποτυπώθηκαν γραμμικές κατακόρυφες σκοτίες, η μία από τις οποίες μεταμορφώνεται σε γραμμικό φωτιστικό στοιχείο παράλληλο με το δάπεδο. Επιπλέον, στην πλευρά προς το γραφείο του γιατρού διαμορφώνεται μία εσοχή ως προθήκη εγκατάστασης γλυπτικής κατακόρυφης μορφής, επίσης σχεδιασμένης από τους αρχιτέκτονες.

Πλέον, παρατηρούμε ότι το φως γίνεται ψυχρό σε αυτό το χώρο, υποδηλώνοντας την σταδιακή μετάβαση σε χώρους περισσότερο εργαστηριακούς – τους χώρους των εξεταστηρίων.

Στο χώρο του γραφείου ξεχωρίζει η παλέτα της επιλογής των χρωματισμών, η οποία διαφοροποιείται, εισάγοντας το κυρίαρχο μαύρο, πάλι με λεπτομέρειες χρυσών επιφανειών στα φωτιστικά σώματα και στα καθίσματα μπροστά από το γραφείο. Στην αριστερή τοιχοποιία του χώρου προβάλλεται η εγκατάσταση ενός έργου τέχνης σε μεγάλο μέγεθος με μία μεταλλική βάση, σε απόσταση που καταλήγει να ξεδιπλώνει προς την πόρτα της εισόδου. Κυρίαρχο στοιχείο του χώρου αποτελεί το έπιπλο του γραφείου, σχεδιασμένο και αυτό από τους αρχιτέκτονες, με τρόπο ώστε να επιτρέπει  την διαπερατότητα των υλικών και του φωτός. Τα γραμμικά και επιμήκη στοιχεία δημιουργούν ένα ασαφές όριο με τα φωτιστικά στοιχεία και τις διαθλάσεις των υαλοπινάκων, επιφέροντας ένα δραματικό αποτέλεσμα φωτός, γεωμετρίας και υλικότητας.

Συνεχίζοντας, τα δύο εξεταστήρια χρησιμοποιούν διαχωριστικά μεταλλικά πάνελ με υαλοπίνακα αμμοβολημένο και δυνατότητα αλλαγής της θέσης τους, ώστε να επιτυγχάνεται η επιθυμητή μεταβλητότητα. Πίσω από τις ιατρικές καρέκλες προσαρμόστηκαν σε επιτοίχια στήριξη τα ερμάρια – και αυτά γραμμικά όλα στους ίδιους χρωματισμούς ώστε να προεντείνουν το επίμηκες των χώρων, να παρουσιάζονται ως να  ίπτανται και να εξυπηρετούν το προσωπικό του ιατρείου.

Από την άλλη, στο τρίτο εξεταστήριο επιλέχθηκε διαφοροποίηση λόγω του βόρειου προσανατολισμού αλλά και της διαφορετικής αντιμετώπισης του κελύφους, μιας και είναι ο μοναδικός χώρος που απουσιάζει ο γύψινος διάκοσμος. Έτσι, οι αρχιτέκτονες αποφάσισαν να επέμβουν  με μία διαφοροποιημένη αρχιτεκτονική πρόταση, δημιουργώντας μια ενοποιημένη χρωματικά και συνθετικά όψη απέναντι από την είσοδο του εξεταστηρίου. Έτσι καταφέρνουν να μεταβάλλουν την αίσθηση της οπτικής άνεσης του εσωτερικού αλλά και να παρουσιάσουν ένα διευρυμένο concept σχεδιασμού.

Στον πίσω εξώστη σχεδιάζεται ένας  διευρυμένος χώρος του εσωτερικού. που προσλαμβάνει χρήσεις που δεν συνηθίζονται σε ημιυπαίθριους χώρους, όπως η κουζίνα. Με τη χρήση πυκνής φύτευσης επιτυγχάνεται η σχετική ιδιωτικότητα χωρίς όμως να εγκαταλείπονται τα στοιχεία του υπαίθριου χώρου. Αυτή η ιδιωτικότητα επιτυγχάνεται με μια ασυνέχεια τυπολογίας υλικών, όπως οι περσίδες και η κάλυψη από ψηλά μπαμπού, κισσούς και μία λεμονιά στην υποδοχή του ερμαρίου του νιπτήρα, ενώ παράλληλα όλες οι συσκευές παραμένουν κρυφές στις ειδικά για το χώρο σχεδιασμένες κατασκευές – ερμάρια.

Τέλος, το μπάνιο των επισκεπτών χρησιμοποιεί λευκό πάγκο-νιπτήρα κατά μήκος του τοίχου, ενώ, παράλληλα με αυτόν, ο γραμμικός φωτισμός και ο καθρέφτης εγκιβωτίζονται στα πλακίδια. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για το χώρισμα του WC και την επίπλωση είναι οξιά ως μία θερμότερη ξυλεία στο βορεινό προσανατολισμό, μαύρες μεταλλικές επιφάνειες, λευκό χυτό υλικό για τον πάγκο-νιπτήρα και πλακίδια από γρανίτη.

Ubuplan architects

architecture image design

Θάνος Οικονόμου & Ηλίας Βενέσης

Αρχιτέκτονες Μηχανικοί

Βασιλέως Ηρακλείου 19, Αχίλλειο Μέγαρο

6974424720 & 6973208285

www.ubuplan.eu

 

[email protected]

 

Οι αρχιτέκτονες Θάνος Οικονόμου (University of Portsmouth, Α.Π.Θ. Τμήμα Αρχιτεκτόνων) και ο Ηλίας Βενέσης (Α.Π.Θ. Τμήμα Αρχιτεκτόνων, ΔΠΜΣ Αρχιτεκτονική Τοπίου) διατηρούν αρχιτεκτονικό γραφείο ως “UBUplan architects” από το 2014 στη Θεσσαλονίκη. Αναλαμβάνουν projects σύνθεσης σε διαφορετικές κλίμακες, ενσωματώνοντας σύγχρονα κριτήρια ανάλυσης και σχεδιασμού.

CREDITS:

ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ:

Φωτιστικό δαπέδου, FLOS IC F2 by Michael Anastassiades

Μεταλλικές καρέκλες, leaf lounge chair της ARPER

Μεταλλικό τραπεζάκι (μαύρο), DLM side table της HAY

 

RECEPTION:

Κρεμαστό φωτιστικό, Shanghai της DAVIDE GROPPI

Καρέκλα λευκή επίπλου υποδοχής, AAC10 chair της HAY

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΙΑΤΡΟΥ:

Κρεμαστό φωτιστικό και φωτιστικό δαπέδου (χρυσό), Compendium της LUCEPLAN

Καρέκλα γιατρού, Element chair της DESALTO

Καρέκλες επισκεπτών (μαύρο με χρυσό), Mammamia της OPINION CIATTI

 

ΕΞΕΤΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑΤΡΟΥ (μπλε δωμάτιο):

Κρεμαστά φωτιστικά, Gregg της FOSCARINI

Φωτιστικό δαπέδου, Multilamp της SELETTI

 

WC:

Πλακίδια – είδη υγιεινής, KISKINIDIS

 

ΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: ΒΑΡΓΙΑΜΗΣ

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΠΙΠΛΩΝ: MASTERWOOD

[email protected]

Your Premium Lifestyle Digital Destination! Do you feel the VIBE?