Home / Wellness  / Diet & Fitness  / Διατροφή: 10 do’s και dont’s (Mέρος 1ο)

Διατροφή: 10 do’s και dont’s (Mέρος 1ο)

cozy vibe nutrition advice

Πως θα αποφύγετε τα καθημερινά λάθη που όλοι κάνουμε στη διατροφή μας και που οδηγούν σε σοβαρά προβλήματα υγείας.

Do: Καταναλώστε μέσα στη βδομάδα μιάμιση κούπα από πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως σπανάκι, μπρόκολο και λαχανίδα, μέσα σε σαλάτες, σάντουιτς ή ακόμα και smoothies. To έντονο πράσινο χρώμα υποδηλώνει μεγάλη ποσότητα βιταμινών και θρεπτικών στοιχείων.

Don’t: Τα λαχανικά μέσα σε κονσέρβα δεν έχουν τις πολύτιμες βιταμίνες, τις οποίες μπορούμε να βρούμε στα φρέσκα αλλά και στα κατεψυγμένα λαχανικά. Επιπλέον, περιέχουν ζάχαρη, συντηρητικά και άλλες πρόσθετες ανθυγιεινές ουσίες, που θα πρέπει να τα κατατάσσουν στον κατάλογο των τροφών προς αποφυγή.

Do: To αβοκάντο  έχει υψηλή περιεκτικότητα σε καλά λιπαρά, και είναι πηγή δεκάδων θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνη E και B. Προσθέστε στη σαλάτα σας ένα τέταρτο αβοκάντο και αποκτήστε την ενέργεια που αναζητάτε.

Don’t: Οι επεξεργασμένοι χυμοί φρούτων, που συχνά αναγράφουν πάνω τους την ετικέτα “φυσικός χυμός” αποδεικνύεται τις περισσότερες φορές ότι περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και “άδειων” θερμίδων, λόγω της παρουσίας τεχνικών γλυκαντικών. Φροντίστε να φτιάχνετε τον δικό σας φυσικό χυμό, συνδυάζοντας μάλιστα πολλά και διαφορετικά φρούτα αλλά και λαχανικά.

Do: Οι ολόκληροι καρποί θα πρέπει να αποτελούν σημαντικό κομμάτι της καθημερινή σας διατροφής, εκτός αν αντιμετωπίζετε στομαχικές διαταραχές ή δυσανεξία στη γλουτένη. Είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, πρωτεΐνες αλλά και μέταλλα.

Don’t: Πείτε όχι στα επεξεργασμένα σιτηρά, στο ρύζι, στο ψωμί και στα μακαρόνια. Έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, που σημαίνει ότι τα σάκχαρα απορροφώνται πολύ πιο γρήγορα στο αίμα, αυξάνοντας τα επίπεδα ζάχαρης στον οργανισμό μας.

Do: Το ψάρι αποτελεί την καλύτερη πηγή πρωτεϊνών για τον οργανισμό μας, ενώ περιέχουν καλά λιπαρά ω3, ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση και μειώνουν τις πιθανότητες για την εμφάνιση καρκίνου και κατάθλιψης.

Don’t: Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση κόκκινου κρέατος -κυρίως χοιρινού- καθώς περιέχει υψηλά επίπεδα χοληστερόλης και λίπους και συνδέεται με πολλές χρόνιες παθήσεις, όπως διαβήτη και καρδιακά προβλήματα.

Do: Προσθέστε το ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο στις καθημερινές διατροφικές σας συνήθειες, καθώς βοηθάει στη μείωση της κακής χοληστερόλης και όλων των δυσάρεστων αποτελεσμάτων της. Επιπλέον, το μαγείρεμα με ελαιόλαδο, βοηθάει στη σωστή απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών των λαχανικών, ενώ έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει το προσδόκιμο ζωής.

Don’t: Πείτε αντίο στα επεξεργασμένα λίπη και τα υδρογονωμένα έλαια, που περιέχονται στα τηγανιτά και το junk food, καθώς ευθύνονται για τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης στον οργανισμό και άρα για καρδιακά αλλά και εγκεφαλικά επεισόδια.

 

mariamylona@cozyhome.gr

Οne quote, my point of view... “Let me live, love, and say it well in good sentences” Sylvia Plath