Home / Cozyhome  / Cozy Meets  / Κωνσταντίνος Κουτσαντωνάκης: “ Όλες μου οι δράσεις λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία, με πυρήνα τη βιομηχανία της Αρχιτεκτονικής και του Design”

Κωνσταντίνος Κουτσαντωνάκης: “ Όλες μου οι δράσεις λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία, με πυρήνα τη βιομηχανία της Αρχιτεκτονικής και του Design”

Ο Κωνσταντίνος Κουτσαντωνάκης είναι αντιπρόσωπος του ARCHITONIC αλλά και της EquipHotel Paris για την Ελλάδα και την Κύπρο, καθώς και υπεύθυνος για τη δυναμική παρουσία ελληνικών επιχειρήσεων στις μεγαλύτερες και σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις design. Για δεύτερη συνεχή χρονιά ήταν project manager του Hotel Megatrends by Xenia, του μεγαλύτερου εκθεσιακού project που έγινε ποτέ στην Ελλάδα. Μας μιλά για τις πολύπλευρες δραστηριότητές του, τους στόχους του αλλά και για τη σύγχρονη έννοια της ελληνικής φιλοξενίας.

 

Έχετε διαχειριστεί τα τελευταία χρόνια, από την προετοιμασία και συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων σε διεθνείς εκθέσεις (π.χ. Salone del Mobile Milano, imm cologne κ.λ.π.) μέχρι την υλοποίηση events, για λογαριασμό οργανωτών όπως για παράδειγμα το Hotel Megatrends project το οποίο υλοποιήθηκε προσφάτως για λογαριασμό της έκθεσης Xenia. Παράλληλα, είστε αντιπρόσωπος του ARCHITONIC αλλά και της EquipHotel Paris για την Ελλάδα και την Κύπρο. Πως συνδέονται όλα αυτά μεταξύ τους;

Κατά ένα μαγικό τρόπο συνδέονται! Όλες μου οι δράσεις λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία, με πυρήνα τη βιομηχανία της Αρχιτεκτονικής και του Design. Από τη στιγμή λοιπόν που θεωρητικά μπορώ να λέγομαι “Design Strategy consultant” θα πρέπει και πρακτικά να το αποδεικνύω, όχι με λόγια ή με καλογραμμένα reports συμβουλών αλλά με στρατηγικές προτάσεις, που είναι χειροπιαστές, ρεαλιστικές και βρίσκονται εδώ για να υποστηρίξουν τις εταιρείες, οι οποίες τις έχουν ανάγκη. Επομένως, το να προτείνω σε μια εταιρεία να ενταχθεί στη νούμερο 1 πλατφόρμα για την Αρχιτεκτονική και το Design στον κόσμο, το “Architonic” ή να συμμετάσχει στη μακροβιότερη έκθεση φιλοξενίας στην Ευρώπη, την EquipHotel Paris, δεν αποτελεί μια διαδικασία πωλήσεων από πλευράς μου αλλά μέρος υλοποίησης ενός πλάνου σχεδιασμού στρατηγικής εξωστρέφειας της ελληνικής παραγωγής, του ελληνικού design και της ελληνικής αρχιτεκτονικής.

Το να υλοποιούνται events στην Ελλάδα όπως το Hotel Megatrends δεν αποτελεί μόνο μια ωραία εκδήλωση, η οποία αναβαθμίζει την εμπειρία του επισκέπτη της έκθεσης Xenia αλλά ουσιαστικά ένα βιωματικό και όχι θεωρητικό matchmaking/ networking μεταξύ αρχιτεκτόνων, designers, εταιριών (επίπλου, δόμησης, διακόσμησης κ.λ.π.), ξενοδόχων κ.λ.π., οι οποίοι συζητούν πρακτικά για το μέλλον της εικόνας του ελληνικού τουρισμού. Άρα, μπορεί οι δράσεις να είναι διαφορετικές, ο στόχος όμως παραμένει ένας.

 

Αντιπροσώπευση της έκθεσης για την ξενοδοχεία, EquipHotel Paris της Reed Expositions France.

 

Στρατηγική συνεργασία με την imm cologne by Koelnmesse.

 

Ποια είναι τα vibes που λαμβάνετε στις διεθνείς εκθέσεις όπως η Salone del Mobile στο Μιλάνο, σχετικά με την ελληνική παρουσία; Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να διακριθεί μια ελληνική συμμετοχή σε διοργανώσεις τέτοιου βεληνεκούς;

Θεωρώ ότι ελληνικές εταιρείες έχουν τα τελευταία χρόνια πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα στο πλαίσιο υλοποίησης ενός αποτελεσματικού εξαγωγικού πλάνου. Στην πλειοψηφία τους επένδυσαν και συνεχίζουν να επενδύουν τόσο στην εικόνα τους ή στον σχεδιασμό προϊόντων όσο και στη στρατηγική ανάπτυξης των υποδομών τους ή του διεθνούς δικτύου.

Μια τέτοια διαδικασία, φυσικά, ποτέ δε σταματά αλλά αντιθέτως συνεχώς εξελίσσεται. Σίγουρα, το να συμμετέχουν 14 ελληνικές εταιρείες σε μια έκθεση όπως η Salone del Mobile Milano, κάτι το οποίο συνέβη στην τελευταία διοργάνωση, μπορεί κάποτε να ακουγόταν σαν ανέκδοτο αλλά σήμερα αντικατοπτρίζει μια πραγματικότητα και αποτελεί ένα πολύ σημαντικό γεγονός, ότι δηλαδή ελληνικές εταιρείες του κλάδου επίπλωσης και design αποτελούν πλέον υπολογίσιμη δύναμη στις διεθνείς αγορές.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει μόνο στην έκθεση Salone del Mobile Milano. Σημαντική ελληνική παρουσία θα συναντήσουμε και σε άλλες αντίστοιχες εκθέσεις, όπως είναι η imm cologne (Γερμανία) ή η Maison Objet (Γαλλία). Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις εταιρείες παραγωγής δομικών προϊόντων, οι οποίες έχουν αντιστοίχως ισχυρή παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις, όπως η BAU, η Batimat ή η Made Expo.

Σίγουρα το να επιδείξει μία ελληνική επιχείρηση εξωστρέφεια δεν αποτελεί μια εύκολη διαδικασία. Απαιτείται οργανωμένη στρατηγική, επενδύσεις, σχεδιασμό, ταυτότητα, υπομονή, τόλμη και όραμα.

 

Από την ομαδική συμμετοχή Ελλήνων κατασκευαστών στην Salone del Mobile Milano 2017.

 

Το φετινό, εξίσου επιτυχημένο με το περσινό, Hotel Megatrends by Xenia, είχε ως κεντρικό θέμα “Καινοτομία και παράδοση” , “παντρεύοντας” δημιουργικά αυτά τα δύο στοιχεία. Μιλήστε μας για αυτή την εμπειρία αλλά και για την απήχηση που είχε σε επισκέπτες και εκθέτες.

To Hotel Megatrends Project by Xenia 2019, ήταν το μεγαλύτερο εκθεσιακό project που έγινε ποτέ στην Ελλάδα. Προσωπικά έχω επισκεφθεί πολλά παράλληλα projects, τα οποία παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια διεθνών επαγγελματικών εκθέσεων και πιστέψτε με αυτό το οποίο παρουσιάστηκε, ανταγωνίζεται ή είναι και καλύτερο αντίστοιχων διεθνών projects. 450 τ.μ. τάσεων, 6 σχεδιαστές, 5 conceptspaces, 60 ομιλίες!

Σε μια εποχή που όλα τα σημαντικά στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας δηλώνουν ότι η στρατηγική του τουριστικού προϊόντος πρέπει στο μέλλον να εστιάσει στην ποιότητα αλλά και τη δημιουργία εμπειριών, παρά στην επίτευξη ποσότητας επισκεπτών στη χώρα μας, το Hotel Megatrends προσπάθησε να συμβάλει σε αυτή τη δημόσια συζήτηση εξέλιξης του ελληνικού τουρισμού και να αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να συνδυαστούν βασικές αλλά απαραίτητες μεταβλητές, όπως είναι η καινοτομία και οι σύγχρονες διεθνείς πρακτικές, με τις ρίζες και την παράδοσή μας.

Σε ένα άκρως αισθησιακό εκθεσιακό stand, το οποίο σχεδιάστηκε από τη Makridis Associates, πέντε αρχιτέκτονες και designers παρουσίασαν αντιστοίχως πέντε concepts σε μια επιφάνεια 350τ.μ., τοποθετώντας την αρχιτεκτονική, το design, το wellbeing, την αειφορία και την τεχνολογία στο επίκεντρο ως βασικά εργαλεία δημιουργίας υπόβαθρου αξέχαστων εμπειριών. Οι χώροι οι οποίοι παρουσιάστηκαν στο φετινό project είναι οι ακόλουθοι: RECEPTION LOUNGE / by ALEX MINT DESIGN STUDIO, BOUTIQUE ROOM / by SOTIRIS LAZOU DESIGN STUDIO, STUDIO ROOM / by Α&Μ ARCHITECTS, RESTAURANTINNATURE / by GIAN PAOLO VENIER & THE SMART EXPERIENCE / by L+DG LIGHTING ARCHITECTS.

Επίσης, σε έναν χώρο 100 τ.μ., ο οποίος ουσιαστικά αποτελούσε συνέχεια του project, 60 ομιλητές ανέπτυξαν τις θέσεις τους αναφορικά με τις επερχόμενες τάσεις Αρχιτεκτονικής, Αειφορίας και Wellbeing σε σχέση με τον Τουρισμό.

 

Διαχείριση του Hotel Megatrends project by Xenia 2019 της Forum sa, σχεδιασμός stand by Makridis Associates.

 

Dpoint Spaces by Hotelia 2015, αρχιτεκτονικός σχεδιασμός Minas Kosmidis architecture in concept, σχεδιασμός προϊόντων Sotiris Lazou Design Studio & Andreas Varotsos, Silver Tourism Award.

 

Dpoint Spaces by Hotelia 2016, από τον χώρο που επιμελήθηκε to γραφείο Minas Kosmidis architecture in concept.

 

Hotel Megatrends project by Xenia 2018, Makridis Associates, Gold Tourism Award.

 

Hotel Megatrends project by Xenia 2019, από τον χώρο που επιμελήθηκε το Sotiris Lazou Design Studio.

 

 

Hotel Megatrends project by Xenia 2019, από τον χώρο που επιμελήθηκε o Gian Paolo Venie.

 

Τελικά έχετε καταλήξει στο τι είναι αυτό που ζητά ο σύγχρονος ταξιδιώτης; Πώς θα ιεραρχούσατε τις επιθυμίες του;

Αυτή είναι μια ερώτηση, η οποία χαίρει μεγάλης ανάλυσης και ενδεχομένως θα μπορούσε να παρουσιαστεί σε ένα ειδικό αφιέρωμα από πλευράς σας. Φανταστείτε ότι με αφορμή το πρώτο Hotel Megatrends by Xenia, είχαμε πραγματοποιήσει σε συνεργασία με την Makridis Associates μια εκτενή έρευνα και είχαμε καταλήξει σε σημαντικά συμπεράσματα τα οποία αποτελούν κατά κάποιον τρόπο την υποδομή της ταυτότητας του συγκεκριμένου project. Οι μεταβλητές του project: Αρχιτεκτονική, Design, Wellbeing, Αειφορία και Τεχνολογία, προέκυψαν ουσιαστικά από αυτή την έρευνα ,η οποία ήθελε να καταγράψει τις επιθυμίες του σύγχρονου ταξιδιώτη. Σαν highlights να αναφέρω ότι καταλήξαμε πως ο σύγχρονος ταξιδιώτης επιθυμεί: χώρους υψηλής αισθητικής σε προσιτές τιμές, καλαίσθητους κοινόχρηστους χώρους, χώρους ευεξίας και άθλησης, σύνδεση με την τοπική κοινότητα, οικολογικές πρακτικές, εξατομικευμένες υπηρεσίες με τη βοήθεια της τεχνολογίας κ.α.

 

Συνομιλώντας με την Constantina Tsoutsikou, creative director της HBA London.

 

 

Αν μπορούσατε να βελτιώσετε σε έναν τομέα την ελληνική νοοτροπία φιλοξενίας, ποιος θα ήταν αυτός; Υπάρχουν λάθη στα οποία “πέφτουν” συχνά οι Έλληνες ξενοδόχοι;

Θεωρώ ότι γίνονται σημαντικές και αρκετές προσπάθειες από τις επιχειρήσεις του χώρου φιλοξενίας, έτσι ώστε να προσεγγίσουν όσα παραπάνω ανέφερα. Θα μοιραστώ μαζί σας μια συνομιλία που είχα πέρυσι με ένα υψηλόβαθμο στέλεχος του κλάδου τουρισμού ενώ βρισκόμουν στο Παρίσι εκείνη την περίοδο. Μου ανέφερε λοιπόν ότι επισκέπτεται την Ελλάδα τακτικά τα τελευταία 15 χρόνια και ότι πραγματικά εντυπωσιάζεται με την ταχύτητα της βελτίωσης και εξέλιξης της τουριστικής μας βιομηχανίας. Θεωρώ, λοιπόν, ότι όσο και να προσπαθούμε να βρούμε λάθη ή παραλείψεις, η παραπάνω διαπίστωση είναι απολύτως αληθής και αποτυπώνει τη σημαντική προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων.

Αν, ωστόσο, θα έπρεπε να ξεχωρίσω μια τάση ή έναν τομέα στον οποίο οι Έλληνες ξενοδόχοι θα έπρεπε να δώσουν μεγάλη βαρύτητα, θα αναφερόμουν στην απάντηση που πήρα από την Κωνσταντίνα Τσουτσίκου creative director της HBA London σε αντίστοιχη ερώτηση, που της έκανα στο πλαίσιο των Hotel Megatrends Talks. Η απάντηση που πήρα ήταν SUSTAINABILITY (αειφορία). Φαίνεται λοιπόν πως αυτή η τάση θα επηρεάσει σημαντικά στο μέλλον την απόφαση της πλειοψηφίας των ταξιδιωτών, στην επιλογή ενός προορισμού!

 

 

Λίγα λόγια για την πλατφόρμα ARCHITONIC και τον τρόπο με τον οποίο προωθεί την αρχιτεκτονική και το design, καθώς και τις διαφορετικές εκφάνσεις τους.

To ARCHITONIC (www.architonic.com) αποτελεί μια premium πλατφόρμα για την αρχιτεκτονική και το design, ένα πολύ δυνατό και σεβαστό brand από τους επαγγελματίες του χώρου σε παγκόσμιο επίπεδο, που εδρεύει στην Ελβετία. Θα μπορούσα να κάνω έναν παραλληλισμό και να πω ότι το ARCHITONIC έχει τα χαρακτηριστικά μιας επαγγελματικής έκθεσης, στην οποία μπορεί μια εταιρεία να συμμετάσχει ή ένας επαγγελματίας να την επισκεφθεί οποιαδήποτε στιγμή θελήσει, ωστόσο βρίσκεται σε on line περιβάλλον. Τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά γραφεία ανά τον κόσμο (και όχι μόνο) χρησιμοποιούν τακτικά αυτή την πλατφόρμα εύρεσης εταιρειών ή προϊόντων, προκειμένου να βρουν συνεργάτες στα έργα που υλοποιούν. Για τον παραγωγό αποτελεί ένα σημείο εκκίνησης νέων σημαντικών συνεργασιών σε όλο τον κόσμο, καθώς 16.000.000 αρχιτέκτονες, interior designers, τεχνικές εταιρείες, έμποροι ή ακόμη και άνθρωποι οι οποίοι αγαπούν το design, από όλο τον κόσμο, επισκέπτονται την πλατφόρμα ετησίως για να αναπτύξουν νέες συνεργασίες. Επίσης έμποροι οι οποίοι αντιπροσωπεύουν παραγωγούς – μέλη του ARCHITONIC μπορούν τόσο να επικοινωνήσουν το brand τους όσο και να συνδεθούν μαζί τους με έναν ιδιαιτέρως καινοτόμο τρόπο. Από την άλλη, για τους επαγγελματίες αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο, μια premium βιβλιοθήκη προϊόντων, στην οποία ανατρέχουν να βρουν αυτό το οποίο ψάχνουν τη στιγμή που θέλουν να το βρουν.

 

Αντιπροσώπευση της διεθνούς πλατφόρμας, Architonic.

 

 

Ποιο είναι οι νέοι σας στόχοι αναφορικά με την ανάδειξη της ελληνικής αρχιτεκτονικής και design στο εξωτερικό;

Η περαιτέρω ενδυνάμωση του διεθνούς δικτύου μου, έτσι ώστε να συνεισφέρω ακόμη πιο δυναμικά στην υλοποίηση αποτελεσματικών εξαγωγικών πλάνων για τις εταιρείες, οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής βιομηχανίας Αρχιτεκτονικής και Design.

 

 

www.architonic.com

www.equiphotel.com

www.interiorsfromgreece.com

 

 

 

[email protected]

Οne quote, my point of view... “Let me live, love, and say it well in good sentences” Sylvia Plath