Home / Wellness  / Health  / Τροφές με περισσότερο ασβέστιο και από το γάλα

Τροφές με περισσότερο ασβέστιο και από το γάλα

Δεν σου αρέσει το γάλα; Ιδού τροφές που έχουν περισσότερο ασβέστιο κι απ’ το γάλα!

Το ασβέστιο είναι ζωτικής σημασίας για τον οργανισμό, καθώς συμβάλλει στη διατήρηση της υγιούς οστικής δομής και της μυϊκής λειτουργίας. Αν θέλεις να διατηρήσεις γερά κόκαλα και να προστατευτείς από ασθένειες όπως η οστεοπόρωση είναι απαραίτητη η καθημερινή πρόσληψη ασβεστίου. Αν πάλι, απεχθάνεσαι τα γαλακτοκομικά ή έχεις δυσανεξία στην λακτόζη, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Παρακάτω θα δεις τροφές, γεμάτες ασβέστιο και θρεπτικά συστατικά. 

 
 
Λευκά φασόλια.

Μέχρι τώρα, μπορείς να μην σου άρεσαν τα λευκά φασόλια, όμως τα θρεπτικά συστατικά τους είναι ικανά να σε πείσουν για το αντίθετο. Πλούσια σε πρωτεΐνες, σίδηρο και ίνες, είναι μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου, που περιέχει περίπου 175mg ασβεστίου ανά μερίδα. Αν ακόμη, αρνείσαι την φασολάδα δοκίμασε μια ελαφριά σαλάτα με φασόλια, λάδι και λεμόνι.

 

 
 
Σπανάκι.

Δυναμωτικό και με σχεδόν μηδενικές θερμίδες, το σπανάκι είναι μια πολύ καλή πηγή ασβεστίου. Αν δεν σου αρέσει μαγειρεμένο, κατανάλωσέ το σαν σαλάτα με άλλα φυλλώδη λαχανικά, καρύδια ή μούρα και πιες μαζί ένα χυμό πορτοκάλι ή γκρέιπφρουτ. Η βιταμίνη C, βοηθά τον οργανισμό να απορροφήσει καλύτερα το ασβέστιο.

 

 

Αμύγδαλα.

Ένας ξηρός καρπός που χαρίζει ενέργεια και «καλές» θερμίδες, είναι τα αμύγδαλα. Τα αμύγδαλα περιέχει υψηλή ποσότητα ασβεστίου και ταυτόχρονα βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού. Μια καλή εναλλακτική λύση, για όσους δυσανασχετούν με το αγελαδινό γάλα, είναι το γάλα αμυγδάλου καθώς προσφέρει την επαρκή ποσότητα ασβεστίου στον οργανισμό και έχει επιπρόσθετα ωραία γεύση.

 

 

 

Πορτοκάλια.

Εκτός από την απαραίτητη βιταμίνη C που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, τα πορτοκάλια περιέχουν υψηλά επίπεδα ασβεστίου. Ένα μόνο πορτοκάλι σου προσφέρει 70mg ασβεστίου αλλά και προστασία από τα κρυολογήματα.

 

 

 

Σύκα.

Πλούσια σε αντιοξειδωτικά και ίνες, τα σύκα, προσφέρουν την απαιτούμενη ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου, καθώς μια μερίδα περιέχει 135mg ασβεστίου. Μπορείς να καταναλώσεις και αποξηραμένα σύκα, αλλά με μέτρο. Αν προσέχεις την σιλουέτα σου, να θυμάσαι πως έχουν αρκετή ζάχαρη και θερμίδες.

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!