Home / Wellness  / Health  / Τι πρέπει να προσέχετε αν κάνετε καθιστική εργασία

Τι πρέπει να προσέχετε αν κάνετε καθιστική εργασία

Τι πρέπει να προσέχετε αν κάνετε καθιστική εργασία
Κάνετε καθιστική εργασία; Ιδού πώς θα προλάβετε προβλήματα υγείας. 

Η καθιστική εργασία φέρει αρνητικές επιπτώσεις στο σώμα μας και βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα στην υγεία μας όπως πόνο στον αυχένα, θρόμβους στο αίμα καθώς η κυκλοφορία του αίματος διακόπτεται, προβλήματα στη σπονδυλική στήλη, οστεοπόρωση, παχυσαρκία και κατ’ επέκταση καρδιαγγειακά νοσήματα. Για να αποφύγετε όσο αυτό είναι εφικτό τα παραπάνω προβλήματα μπορείτε να:

 

Αλλάξτε την καρέκλα εργασία σας. 

Η κατάλληλη για εσάς καρέκλα είναι το κλειδί. 

Όταν αφιερώνετε τουλάχιστον 8 ώρες καθημερινά καθισμένοι σε ένα γραφείο -τώρα δε με την τηλεργασία οι ώρες αυτές μπορεί να αυξάνονται- είναι σημαντικό να κάθεστε σε μία κατάλληλη για εσάς καρέκλα εργασίας. Τι σημαίνει αυτό; Πως η καρέκλα εργασίας σας είναι καλό να διαθέτει ρυθμιζόμενο ύψος ώστε να μπορείτε να τη ρυθμίζετε στο σωστό ύψος για εσάς, να είναι εργονομική και να είναι επίσης αναπαυτική, ώστε να  προσέχετε τη σπονδυλική σας στήλη και να αποφύγετε στο μέλλον προβλήματα στη μέση σας. Πολύ σημαντικό! Τέλος, φροντίστε ώστε τα πόδια σας να καταλήγουν με άνεση στο πάτωμα και να μην κρέμονται για να γίνεται καλύτερη κυκλοφορία του αίματος. 

Extra tip: Τοποθετήστε μία ειδική βάση κάτω από τα πόδια σας για να ξεκουράζονται και μην κινείστε στα ανά τακτά χρονικά διαστήματα όταν αισθάνεστε πως το χρειάζεστε. 

 

Μην ξεχνάτε τη σωστή στάση σώματος. 

Διατηρήστε τον κορμό σας σε ευθεία στάση, είναι απαραίτητο! 

Για αρχή ευθυγραμμίστε τη σπονδυλική σας στήλη και μην ξεχνάτε πως για να το πετύχετε αυτό καλό είναι να ακουμπάτε τη λεκάνη σας στο πίσω μέρος της καρέκλας. Οπότε έχετε συνεχώς ίσια την πλάτη και δεν καμπουριάζετε. Στη συνέχεια μην ξεχνάτε και την υγεία των χεριών σας. Η λανθασμένη τοποθέτηση των χεριών σου στο πληκτρολόγιο (και μάλιστα για πολλές ώρες συνεχόμενα), είναι αρκετή για να προκαλέσει πόνους στους καρπούς και έντονο μούδιασμα στα χέρια. Προσπαθήστε να έχετε τους αγκώνες σας σε κλίση 90° πάνω στο γραφείο και να μην πλαγιάζετε καθόλου τους καρπούς σας. 

 

 

Τι πρέπει να προσέχετε αν κάνετε καθιστική εργασία

 

 

Μην κάνετε διάλλειμα καθισμένοι στο γραφείο. 

Σηκωθείτε αμέσως από την καρέκλα σας και κάντε λίγη γυμναστικούλα. 

Η καθιστική εργασία, σε συνδυασμό με την καθιστική ζωή και την ανθυγιεινή διατροφή, οδηγεί στην παχυσαρκία και εντείνει παράλληλα το αίσθημα κόπωσης. Φροντίστε να σηκώνεστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα (ανά μια ώρα καλύτερα) και να περπατάτε στο γραφείο σας ή σε άλλα μέρη του σπιτιού αντίθετα αν είστε home office, για τουλάχιστον 1 λεπτό κάθε φορά. Κι όταν έχετε χρόνο για το break σας  κάντε λίγες διατάσεις και αν μπορείτε -γιατί όχι;- και λίγη γυμναστική. Μην ξεχνάτε πως ακόμη και 15 λεπτά άσκηση την ημέρα μπορούν να σας αλλάξουν τη ζωή προς το καλύτερο!  

 

 

 

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!