Home / Family  / Τι είναι το mom burnout και πώς θα το αναγνωρίσεις;

Τι είναι το mom burnout και πώς θα το αναγνωρίσεις;

Τι είναι το mom burnout και πώς θα το αναγνωρίσεις;
Mom burnout: Μήπως χρειάζεσαι βοήθεια; 

Ο όρος burnout συναντάται συνήθως σε ό,τι αφορά την επαγγελματική μας ζωή και ορίζεται ως επαγγελματική εξουθένωση. Τι γίνεται όμως όταν η εξουθένωση αυτή αφορά στη μητρότητα; Πολλές μαμάδες βρίσκονται στην κατάσταση του mom burnout, βιώνοντας στιγμές απόλυτης κούρασης ψυχικής και σωματικής.

 

Τι είναι το mom burnout και πώς θα το αναγνωρίσεις;

Ποια είναι τα συμπτώματα και τι πρέπει να κάνεις για να βοηθήσεις τον εαυτό σου να ανακάμψει;

 

 

Μήπως αναγνωρίζεις σε σένα και την συμπεριφορά σου κάποια -ένα ή και αρκετά περισσότερα- από τα παρακάτω σημάδια;
  • Αντιμετωπίζετε προβλήματα ύπνου. Η αϋπνία σας έχει χτυπήσει την πόρτα κι αντίθετα νιώθετε πως θέλετε να κοιμάστε πάρα πολλές ώρες.
  • Η κούραση είναι για εσάς μία νέα πραγματικότητα. Το αίσθημα εξάντλησης είναι παρόν και βλέπετε τα αποθέματα ενέργειάς σας έχουν αδειάσει σημαντικά, χωρίς να μπορείτε εύκολα να ανακτήσετε την παλιά σας ενέργεια. Πλέον η κόπωση γίνεται μακροχρόνια.
  • Νιώθετε την ανάγκη να αποσυρθείτε από τους άλλους και να κλειστείτε στον εαυτό σας.
  • Αισθάνεστε διαφορετικά για πράγματα και καταστάσεις που παλαιότερα σας ενθουσίαζαν. Χάνετε πλέον το ενδιαφέρον σας για πράγματα που παρελθοντικά σας άρεσαν πολύ.
  • Διαπιστώνετε μεταβολές στην όρεξή σας. Άλλοτε πεινάτε πολύ και άλλοτε δεν σκέφτεστε καν το φαγητό.
  • Νιώθετε πιο συχνά το αίσθημα απαισιοδοξίας και βρίσκετε δύσκολο να διαχειριστείτε τις ανησυχίες σας.
  • Τα νεύρα σας είναι κάποιες φορές -αν όχι όλες- στην τσίτα. Η ευερεθιστότητα σάς κάνει να χάνετε την υπομονή σας.
  • Συχνά νιώθετε περισσότερη θλίψη, ενώ η απογοήτευση είναι ένα αίσθημα που δυστυχώς αντιμετωπίζετε πλέον πιο συχνά. Αισθάνεστε πως τα αδιέξοδα μεγαλώνουν, πως η προσπάθειά σας δεν είναι αρκετή, πώς οι κόποι σας πέφτουν στο κενό.
  • Το άγχος σας κυριεύει. Οι καταστάσεις εξελίσσονται σε στρεσογόνους παράγοντες γεγονός που σας κάνει να αισθάνεστε πιο ευάλωτες.
  • Νιώθετε ενοχές. Κι ενώ έχετε αναγνωρίσει πως χρειάζεστε βοήθεια και ένα διάλειμμα είναι πλέον επιβεβλημένο, οι ενοχές συχνά γιγαντώνονται. Τέλος, η τάση σας για αυτοκριτική γίνεται ακόμη πιο σκληρή και έντονη. 

 

 

Αν έχετε παρατηρήσει τις παραπάνω αλλαγές στη συμπεριφορά σας και στο πώς νιώθετε, ήρθε η στιγμή να ζητήσετε βοήθεια από κάποιον ειδικό, καθώς και από τους ανθρώπους που εμπιστεύεστε.

Οι δικοί σας άνθρωποι μπορούν να σας χαρίσουν το δώρο του χρόνου και το χώρου, κρατώντας για μία ή δυο μέρες τα παιδιά.

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!