Home / Wellness  / Psychology  / Τζιλ Δούκα: Πάρε… ανάσα από το άγχος!

Τζιλ Δούκα: Πάρε… ανάσα από το άγχος!

Αν γνώριζες πως μπορείς να νικήσεις το άγχος σου με όπλο μονάχα μια σωστή αναπνοή, θα διάλεγες να πολεμήσεις ή να το βάλεις στα πόδια;

 

Αν ήμασταν σε πρωτόγονο στάδιο ανάπτυξης, ίσως η ενστικτώδης αντίδραση “fight ή flight” να μας ήταν πολύ χρήσιμη. Υπό την απειλή ενός μεγαλύτερου κινδύνου, βλέπεις, οι ψυχοσωματικές αντιδράσεις του πανικού και του άγχους έμοιαζαν λογικές. Τότε. Σήμερα, βέβαια, τη θέση των φόβων για την επιβίωση έχουν πάρει τα άγχη για τη διαβίωση. Και κάπως έτσι, το fight ή flight αποτελεί μια δοκιμασμένη και αποτυπωμένη στο DNA μας αντίδραση του οργανισμού, σε οτιδήποτε μάς καταπιέζει. Μια αντίδραση που εκδηλώνεται τόσο σωματικά (κοφτή αναπνοή, μυική συστολή, έκκριση αδρεναλίνης, γαστρεντερολογική αναταραχή, ταχυκαρδία), όσο και συναισθηματικά-ψυχικά.

 

Και όπου αρκούδα ή φυσική καταστροφή τότε, βάλε σήμερα τον… μπαμπούλα των δανείων, του ενοικίου, των αργοπορημένων ραντεβού, της υποαμειβόμενης εργασίας, του ανεκπλήρωτου έρωτα, των δυσλειτουργικών σχέσεων με όσους αγαπάς, του απαιτητικού εργοδότη σου στη δουλειά.

 

Όσο αγχωνόμαστε, λοιπόν, τόσο στέλνουμε το μήνυμα στο σώμα μας να ενεργοποιήσει τις άμυνές του. Κάτι που συντελεί στην κακή οξυγόνωση του εγκεφάλου, μην επιτρέποντας στο σώμα μας να εκτελέσει έναν πλήρη κύκλο αναπνοής. Η αποτυχία αυτής της εκτέλεσης μεσοπρόθεσμα είναι δυνατόν να προκαλέσει παθολογικές ανωμαλίες στον μεταβολισμό, στην πέψη, στο δέρμα, αλλά και τους ιστούς και τα όργανα του σώματός μας. Επειδή δεν βρισκόμαστε, λοιπόν, υπό μια πραγματική απειλή για την ίδια μας τη ζωή, οφείλουμε να ανακτήσουμε τη νηφαλιότητά μας και να μη το βάλουμε στα πόδια νικημένοι από το άγχος μας.

 

 

Πώς θα το κάνουμε αυτό; Απενεργοποιώντας τη fight ή flight αντίδραση με την εξής άσκηση, η επανάληψη της οποίας σε τακτική βάση βοηθά το σώμα σου, αλλά και τον εγκέφαλό σου να ανταποκρίνονται θετικότερα σε καθετί στρεσογόνο.

 

  • Απόκλεισε τυχόν εξωτερικές παρεμβάσεις (τηλέφωνα, υπολογιστή κ.λπ.) και κάθισε οκλαδόν σε ένα όμορφο περιβάλλον της επιλογής σου. Φρόντισε να μη σε ενοχλήσει κάποιος για 10 λεπτά.
  • Πάρε 8 βαθιές εισπνοές- εκπνοές πάντα από τη μύτη. Δεν υπάρχει χρονικό όριο, μιας και κάθε οργανισμός είναι ξεχωριστός. Έπειτα, θέλω να φανταστείς ότι από το κεφάλι σου αρχίζει και διοχετεύεται σε όλο σου το σώμα, σε κάθε σου κύτταρο, πλούσιο, καθαρό οξυγόνο. Με κάθε σου εκπνοή εκβάλλεις την αρνητική ενέργεια.
  • Δες το χρώμα που έχει η θετική ενέργεια του οξυγόνου να βάφει όλο σου το σώμα, αποβάλλοντας την ίδια στιγμή κύματα αρνητικής ενέργειας.Νιώσε ευφορία, κράτησε αυτό το συναίσθημα και άνοιξε σιγά σιγά τα μάτια σου.

 

Κάθε φορά που νιώθεις, λοιπόν, τις υποχρεώσεις της ζωής να σε πιέζουν, αντιστάσου στο fight ή flight ένστικτο και δώσε στον εαυτό σου την πολυτέλεια να… αναπνεύσει!

 

 

Τζιλ Δούκα MBA, MCC
www.jillandnikolas.com
Master Certified Business and Leadership Coach by International Coaching Federation
Διαπιστευμένη life coach στο 4% των coaches παγκοσμίως από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Coaching. Βραβευμένη συγγραφέας παγκόσμιου bestseller Αγάπη Τώρα, Ευ Ζην Τώρα, Ξαφνικά Τώρα, Ομιλήτρια διεθνούς φήμης, διευθύντρια σπουδών www.globalacademyofcoaching.com

 

 

⇒Ακόμα, Μην αναβάλλεις τη μεγάλη στιγμή της αλλαγής!

 

jill@jillandnikolas.com

Η Τζιλ Δούκα είναι Business & leadership coach, διαπιστευμένη από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Coaching ως Master Certified Coach (ΜCC) και ανήκει στο 4% των coaches παγκοσμίως. Είναι η μόνη Ελληνίδα επίσημο μέλος του Forbes Coaches Council, διακεκριμένη mentor coach και βραβευμένη business mentor από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα τρία βιβλία της “Αγάπη Τώρα”, “Ευ Ζην Τώρα” και “Ξαφνικά Τώρα” αγκαλιάστηκαν από το αναγνωστικό κοινό και έγιναν γρήγορα παγκόσμια Βest sellers. Είναι ομιλήτρια διεθνούς φήμης και διευθύντρια σπουδών στο www.globalacademyofcoaching.com