Home / Good Life  / Art & Culture  / Συνέντευξη με την Έλενα Πέγκα

Συνέντευξη με την Έλενα Πέγκα

art & culture Penga cozyvibe

Με αφορμή το έργο που σκηνοθετεί, “Θα πεθάνω αν πεθάνεις”, στο Θέατρο Αυλαία.

 

Θα πεθάνω αν πεθάνεις”. Αν υποθέσουμε, πως η τάση για ομοιότητα και η ανάγκη να ανήκεις σε μια ομάδα είναι χαρακτηριστικό ίδιον της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, τότε αυτή η ανάγκη, που μας ακολουθεί και στα πρώτα χρόνια της ενήλικης νιότης, εκείνα τα ασχημάτιστα, θολά χρόνια που ακόμη αναζητούμε την αληθινή μας ταυτότητα, μέχρι που μπορεί να φτάσει; Μπορεί να αγγίξει ακραίες καταστάσεις; Πόσο συμβάλλει σε αυτό η εποχή που ζούμε, μια εποχή γεμάτη κυνισμό και βία;

Η Έλενα Πέγκα, γνωστή συγγραφέας θεατρικών έργων, σεναρίων και πεζών κειμένων και δημιουργός με σημαντική πορεία στο χώρο του πρωτοποριακού θέατρου, επιστρέφει στη γεννέτειρά της, τη Θεσσαλονίκη, σκηνοθετώντας την παράσταση “Θα πεθάνω, αν πεθάνεις” της νεότατης συγγραφέως Anna Maria Nygren, σε μετάφραση Βασίλη Παπαγεωργίου. Λίγο πριν το έργο κάνει πρεμιέρα στη σκηνή του θεάτρου Αυλαία, την Πέμπτη, 30 Μαρτίου, συνομιλήσαμε μαζί της γι’ αυτήν την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παράσταση αλλά και για υπόλοιπα projects της, που “τρέχουν” αυτόν τον καιρό.

 

art & culture Penga cozyvibe

 

Μίλησέ μας λίγο για την παράσταση, τι πρόκειται να δούμε επί σκηνής;

Το έργο αυτό είναι λίγο διαφορετικό από τον περσινό “Φόβο”, υπό την έννοια, ότι ο “Φόβος” ήταν ένα κλασικό κείμενο και ένα αστικό δράμα. Αυτό είναι ένα πιο άγριο έργο, μια συμμορία από νέους που ανακαλύπτουν τα έντονα συναισθήματα και τη ζωή. Είναι στην εφηβεία και περιαματίζονται με τα όριά τους, κάνουν παιχνίδια με τη βία, με τον έρωτα, με το σέξ, με τον θάνατο.

Πως επέλεξες το συγκεριμένο έργο; Γνώριζες τη συγγραφέα;

Τη γνώρισα μέσα από τον μεταφραστή του έργου, τον Βασίλη Παπαγεωργίου, που είναι και ο ίδιος συγγραφέας και μάλιστα κατάγεται κι αυτός από τη Θεσσσαλονίκη. Πρόκειται για μια νεότατη συγγραφέα, ανερχόμενη στη χώρα της, τη Σουηδία, η οποία δουλεύει συνήθως με παιδιά. Ήρθε και στην πρεμιέρα του έργου στην Αθήνα. Μου άρεσε το έργο της, γιατί ήταν πολύ διαφορετικό απ’ όσα έχω κάνει μέχρι σήμερα. Αφορά στους νέους ανθρώπους και στην ορμή που ανακαλύπτουν τα πράγματα, τα απόλυτα συναισθήματά τους κλπ.

Υπάρχει κάποια δική σου ταύτιση ή προσωπικό βίωμα σχετικά με το έργο;

Φαίνεται, ότι με απαπσχολεί το θέμα των πολύ νεών ανθρώπων και σε τι κόσμο μεγαλώνουν τα παιδιά αυτά και τι ευθύνη έχουμε εμείς οι ίδιοι, γιατί έχω κι εγώ ένα γιο στην προεφηβεία. Επίσης, είναι ένα επίκαιρο θέμα, καθώς σήμερα οι νέοι εισπράττουν πάρα πολύ βία ενώ εμείς, η δική μου γενιά εννοώ, μεγαλώσαμε σε πιο ανέμελα χρόνια. Σήμερα βλέπεις παντού βία και τρομοκρατικά χτυπήματα και με ενδέφερε, πως αυτλα μπαίνουν στις ψυχές των νέων ανθρώπων, με έναν πιο ποιητικό τρόπο.

Με μία εκ των πρωταγωνιστών, την Κατερίνα Μισιχρόνη, συνεργαστήκατε και πέρσι στον “Φόβο”.

Ναι, φέτος είναι σε μια εντελώς διαφορετική εμφάνιση. Κάνει τον αρχηγό της συμμορίας, ένα άγριο αγοροκόριτσο. Με έναν λόγο πολύ σημερινό, κοφτό.

Τι θα πάρουν οι θεατές φεύγοντας μαζί τους, μετά το τέλος της παράστασης;

Είναι ένα έργο που στην Αθήνα όπου έκανε πρεμιέρα, πήρα πολύ καλές κριτικές αλλά και έντονες αντοιδράσεις, γιατί είναι μια παράστσαη που ταράζει τους θεατές. Υπάρχει μια ακρότητα, ένας προβληματισμός, για το πως μπορεί να παρεκτραπεί κανείς τόσο εύκολα και τόσο γρήγορα και να φτάσει ακόμη και μέχρι το έγκλημα. Σε όλους μας μπορεί να συμβεί αυτό, δηλαδή το να να παρεκτραπούμε σε κάποια φάση της ζωής μας.

Ασχολήθηκες και με τη μουσική της παράστασης;

Ναι, στην επιμέλεια; Το έργο έχει και πρωτότυπη μουσική από τον Ορέστη Ντάνη (ένας ακόμη Θεσσαλονικιός!), έχει όμως και χαρακτηρισιτκά μουσικά ακούσματα, π.χ. μουσική από ένα πάρτι, όπου οι ηθοποιοί χορεύουν. Γενικά η παράσταση έχει μουσική και κίνηση, είναι μια παράσταση με γρήγορους ρυθμούς.

Τι άλλο κάνεις αυτόν τον καιρό;

Πριν δύο μέρες παρουσίασα ένα νέο βιβλίο, μια μελέτη για το σύνολο της δουκλειάς μου, στο βιβλιοπωλείο Κωνσταντινίδης. Πρόκειται για μια έκδοση που διατρέχει μια σημαντική διαδρομή, 20 χρόνια και 8 θεατρικά έργα και θέτει διάφορα θέματα, πολιτικά, θέματα φύλου, πειραματισμούς με τη φόρμα κα. Έχει ένα επιπρόσθετο ενδιαφέρον γιατί μπορεί κανείς να δει, τι είδους θέματα απασχολούν τον κόσμο σήμερα και με ποια ματιά τα βλέπουν οι συγγραφείς ενώ είναι μια πολύ ωραία και προσεγμένη έκδοση.

Σχέδια για το μέλλον κάνεις; Υπάρχει κάτι που να το θεωρείς στόχο ζωής;

Είμαι λίγο άνθρωπος που το ένα γεννάει το άλλλο. Βεβαίως, θέλω να συνεχίσω να ασκώ τη δουλειά μου, να ανεβαίνουν παραστάσεις μου αλλά είμαι και αρκετά μέσα στο παρόν, ώστε να ονειρεύομαι κάτι για ένα απώτερο μελλον. Αυτό που σίγουρα θα ήθελα να δω στο μέλλον να συμβαίνει είναι να ανέβουν ξανά τα έργα μου, ακόμη και από άλλες σκηνές ή άλλους σκηνοθέτες. Δε θα ήθελα να έχουν παρουσιαστεί μόνο για μια φορά. Επίσης, στο φεστιβάλ σινεμά Αθηνών, Νύχτες Πρεμιέρας, στην Τεχνόπολη θα παρουσιαστεί το project που είχα κάνει πριν κάποια χρόνια, “Οι τυφλοί” του Μέτερλινγκ, με νέα μορφή, στις 14-20 Σεπτέμβρη.

 

Info: Η παράσταση “Θα πεθάνω αν πεθάνεις”, σε σκηνοθεσία Έλενας Πέγκα, θα ανέβει στο Θέατρο Αυλαία από 30 Μαρτίου έως και 2 Απριλίου

(Τσιμισκή, Πλατεία ΧΑΝΘ, τηλ.: 2310 237700).

 

art & culture Penga cozyvibe

evikallini@cozyhome.gr

Mπήκα στο χώρο των περιοδικών στην αυγή του millennium. Σπούδασα αρχαιολογία και digital marketing, το πρώτο γιατί με γοητεύουν οι αρχαίοι πολιτισμοί, το δεύτερο γιατί με συναρπάζει η τεχνολογία. Αρθρογραφώ με πάθος για οτιδήποτε δημιουργικό, που αποπνέει υψηλή αισθητική. Πιστεύω πως η ομορφιά, σε κάθε έκφανση της, μπορεί να σώσει τον κόσμο. Αν και προέρχομαι από τη γενιά που μεγάλωσε με τη μυρωδιά του χαρτιού, στάθηκε αδύνατον να μην ερωτευτώ την ταχύτητα της digital εποχής. Η πρόκληση, άλλωστε, είναι πάντα ένα βήμα μπροστά μας. Και το μπροστά είναι μονόδρομος.