Home / Wellness  / Diet & Fitness  / Πώς η ζάχαρη επηρεάζει την περίοδό σου;

Πώς η ζάχαρη επηρεάζει την περίοδό σου;

Ζάχαρη

Είναι κοινή γνώση ότι η υπερβολική και επεξεργασμένη ζάχαρη δεν είναι καλή για την υγεία, ειδικότερα για την υγεία των δοντιών σου. Αλλά τι γίνεται με την υγεία των ορμονών σου;

 

Η ζάχαρη φαίνεται να είναι παντού αυτές τις μέρες και δεν αφορά μόνο τη σοκολάτα, τα κέικ, τα μπισκότα και τα γλυκά. Οι εκλεπτυσμένοι υδατάνθρακες, όπως τα λευκά ζυμαρικά, το ρύζι, το ψωμί και τα γλυκά περιέχουν μέσα τους κάποιες ποσότητες σακχάρων, που αθροιστικά δεν αποτελούν την καλύτερη επιλογή για την υγεία σου (εξαιρούνται περιπτώσεις όπως κοιλιοκάκη κλπ). Σου έχει τύχει όταν περιμένεις ή κατά τη διάρκεια του εμμηνορρυσιακού σου κύκλου να έχεις μεγάλη “λιγούρα” για σοκολάτα ή γενικότερα για κάτι ζαχαρούχο;

 

Τί πυροδοτεί την επιθυμία αυτή και τί ακριβώς κάνει η ζάχαρη στο σώμα σου και συγκεκριμένα στην παραγωγή των ορμονών σου; Σ ‘αυτό το άρθρο θα λύσουμε αυτή την απορία.

 

♦ Λειτουργία της ζάχαρης στο σώμα

Η ζάχαρη αυξάνει τη φλεγμονή στο σώμα. Υπάρχει μια ισχυρή σχέση μεταξύ της υψηλής φλεγμονής και των προεμμηνορρυσιακών συμπτωμάτων, γεγονός που υποδηλώνει ότι μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα της περιόδου. Η ζάχαρη μπορεί επίσης να εξαντλήσει τα επίπεδα ενέργειας και να επηρεάσει τη διάθεση, ώστε να διασφαλίσει ότι το σάκχαρο στο αίμα είναι ισορροπημένο. Το μη ισορροπημένο σάκχαρο στο αίμα συνοδεύεται από ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα, ακατανίκητη πείνα και λιγούρα για συνήθως αμυλούχες τροφές κ.α.

 

 

Η κατανάλωση ζαχαρούχων ή εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων μπορεί να προκαλέσει αύξηση του σακχάρου στο αίμα σου με αποτέλεσμα την αυξημένη απελευθέρωση της ορμόνης ινσουλίνης από το πάγκρεας. Λίγες ώρες αργότερα, το σάκχαρο στο αίμα μειώνεται γρήγορα, αφήνοντάς σου ένα αίσθημα κόπωσης και ευερεθιστότητας. Όταν συμβεί αυτό, είναι πολύ πιο δύσκολο να αντισταθείς σε αυτά τα τρόφιμα που το εκτόξευσαν στην αρχή, δημιουργώντας έτσι έναν φαύλο κύκλο, όπου ο χαμένος της υπόθεσης καταλήγεις να είσαι εσύ.

 

Εάν τρως πολύ ζάχαρη, μπορεί να διαθέτεις λιγότερο χώρο στη διατροφή σου για πιο θρεπτικά τρόφιμα, που τροφοδοτούν και ισορροπούν τις ορμόνες σου. Όσον αφορά στις ορμόνες του γυναικείου φύλου, μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα σχετίζεται με την αλλαγή της αναλογίας οιστρογόνων και προγεστερόνης στο σώμα, η οποία μπορεί να προκαλέσει ορμονικές διαταραχές, αλλαγές στη διάθεση, ευερεθιστότητα και αϋπνία.

 

Συμπερασματικά, η μείωση της πρόσληψης ζάχαρης μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στο πώς αισθάνεσαι κατά τη διάρκεια του εμμηνορροϊκού σου κύκλου. Επιλέγοντας σωστούς συνδυασμούς καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου σου και όχι να είσαι σίγουρη ότι θα βγεις κερδισμένη τόσο στο κομμάτι της διάθεσης όσο και στο κομμάτι των πόνων.

 

Και μην ξεχνάς, αυτήν την περίοδο της καραντίνας παραμένουμε online μαζί σου, με εξίσου αποτελεσματικές συνεδρίες εξ αποστάσεως και σου προσφέρουμε 20% έκπτωση σε όποιο πακέτο κι αν διαλέξεις!

 
Το άρθρο “Πώς η ζάχαρη επηρεάζει την περίοδό σου;” συντάχθηκε από την ομάδα της Restart Diet – Διαιτολόγοι – Διατροφολόγοι και δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο CozyVibe.
Ακολουθήστε το Restart Diet σε InstagramFacebook & στο προσωπικό τους Site για οδηγίες αναφορικά με τη διατροφή σας, βίντεο με συνταγές & λύσεις για την οργάνωση της δίαιτάς σας!

restartdiet@gmail.com

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΙ ΓΕΝΟΥΣ ΘΗΛΥΚΟΥ * Η Γεωργία: η κόρη του ‘‘ας κάνουμε ένα meeting’’! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης / Master practitioner in eating disorders, ΚΕΑΔΔ / Msc στην αθλητική διατροφή, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (in progress) * Η Γιώτα: η κόρη της πατέντας! Β. Διαιτολόγος Διατροφολόγος / Master practitioner in eating disorders, ΚΕΑΔΔ * Η Ναταλία: η κόρη της οργάνωσης! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης / FODMAP/ IBSmanagement dietitian, King’s College London * Η Ευγενία: η κόρη του ‘‘πρώτα όμως cafe’’! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος