Home / Lifestyle  / Νασια Φιλιππίδη: Η founder της οικολογικής MUSA collection μας συστήνεται

Νασια Φιλιππίδη: Η founder της οικολογικής MUSA collection μας συστήνεται

Νασια Φιλιππίδη: Η founder της οικολογικής MUSA collection μας συστήνεται
Νάσια Φιλιππίδη: “Βιωσιμότητα είναι κυρίως να είσαι ο εαυτός σου. Να μπορείς να υπερασπίζεσαι αυτό που είσαι και να μην σε παρασύρει το τι συμβαίνει γύρω σου.”

Είναι φρέσκια, πεισματάρα και πολύ ικανή και η μέχρι τώρα πορεία της μάς αποδεικνύει πως στις μεγάλες αλλαγές που μας επιφυλάσσει η ζωή, η καλύτερη δική μας απάντηση είναι η ευελιξία, η προσπάθεια και η πίστη πως θα τα καταφέρουμε. Συχνά η ανάγκη μας γεμίζει με έμπνευση και μας ωθεί σε μονοπάτια που μας εξελίσσουν. 

 

Η ανήσυχη επιχειρηματίας Νάσια Φιλιππίδη, founder του βιώσιμου brand Μusa Collection, δεν έχει ακόμη μπει στην τρίτη δεκαετία της ζωής της παρόλα αυτά έχει μαζέψει πολλές εμπειρίες -επαγγελματικές και όχι μόνο- που της δίδαξαν να τολμά και κυνηγά ό,τι αγαπά. Κατάγεται από την όμορφη Κρήτη, αλλά μετακόμισε στην Αθήνα για σπουδές στην ΑΣΟΕ στο τμήμα Marketing. Πολύ γρήγορα έφυγε στο Μιλάνο όπου κι εργάστηκε στον τομέα της και στη συνέχεια ξαναγύρισε στην Αθήνα για την επαγγελματική ευκαιρία που της δόθηκε από την εταιρία Mattel. Σύντομα όμως αποφάσισε να ξαναφύγει και να ζήσει στο τότε όνειρο ζωής της -την Αγγλία- για να κάνει το μεταπτυχιακό της στην Οξφόρφη στον τομέα του International Luxury Marketing. Η ζωή της έχει έντονο το στοιχείο της συνεχούς κινητικότητας και δράσης…

 

 

Νασια Φιλιππίδη: Η founder της οικολογικής MUSA collection μας συστήνεται

 

 

Το 2018 μετακόμισα στο Λονδίνο όπου και δούλευα σε μία αμερικάνικη πολυεθνική εταιρία ως Retail Marketing Manager. Κάποια στιγμή συνειδητοποιώ πως δεν μου ταιριάζει το corporate περιβάλλον κι όλος αυτός ο χώρος και παραιτούμαι από τη δουλειά μου. Έτσι μαζί με τον πατέρα μου φτιάξαμε από την αρχή το travel agency “Travel Panda”. Τότε περνώ μια φάση εσωτερικής αναζήτησης όταν κι αρχίζω να ταξιδεύω στις χώρες της Σκανδιναβίας, όπου υπάρχει ισχυρό connection με τη φύση και να διοργανώνω εκδρομές σε μικρά γκρουπάκια. 

 

Από μικρή είχα πολλές επιρροές και ερεθίσματα σε ό,τι αφορά το κομμάτι της μόδας. Η μητέρα μου, με σπουδές στην Ιταλία, είχε δικό της κατάστημα για 28 χρόνια και η μόδα ήταν πάντοτε στα ενδιαφέροντά μου, ήταν το χόμπι μου. Τότε όμως είχα στο μυαλό μου πως δεν θέλω να μπλέξω το επαγγελματικό κομμάτι με το χόμπι μου. Πέρσι αποφάσισα να μετακομίσω μόνιμα στην Ελλάδα κυρίως γιατί το Travel Panda πήγαινε πολύ καλά, όμως ξέσπασε η πανδημία και η πρώτη καραντίνα και τα πράγματα ήρθαν διαφορετικά…
Έπρεπε να σκεφτώ κάτι γιατί ένιωθα πως χάνω τη γη κάτω από τα πόδια μου. Έτσι ήρθε στο μυαλό μου η μόδα και πιο πολύ το κομμάτι του sustainable fashion (με το οποίο είχα ασχοληθεί αρκετά και στο μεταπτυχιακό μου) και συνειδητοποίησα πως ήρθε μάλλον η ώρα να κάνω το μεράκι μου, το χόμπι μου επάγγελμα. Κάπως έτσι ξεκίνησα τη MUSA.

 

 

Νασια Φιλιππίδη: Η founder της οικολογικής MUSA collection μας συστήνεται

 

 

Αρχικά βιωσιμότητα είναι κυρίως να είσαι ο εαυτός σου. Να μπορείς να υπερασπίζεσαι αυτό που είσαι και να μην σε παρασύρει το τι συμβαίνει γύρω σου. Το να μένεις σταθερός στις αξίες σου και στο τι σε αντιπροσωπεύει. Να μη γίνεσαι μία κόπια αλλά να μπορείς να προσαρμόζεις τα διάφορα trends στο δικό σου στυλ.

 

Δεύτερον, βιωσιμότητα είναι να φοράς επάνω σου υλικά που είναι φιλικά προς εσένα και φυσικά προς το περιβάλλον. Είναι ένα θέμα που έχει αγγίξει πλέον τον χώρο της μόδας, καθώς έχουμε μαζικές παραγωγές και 15.000 collection τον χρόνο, κάτι το οποίο επιβαρύνει το περιβάλλον και το τι τελικά καταλήγει σε αυτό, όπως πχ τα πλαστικά που βρίσκουμε στη θάλασσα. Πρέπει σιγά σιγά όλοι μας να αναλαμβάνουμε ατομική ευθύνη και να βάζουμε το λιθαράκι μας όπως και με όποιον τρόπο μπορούμε.

 

 

Νασια Φιλιππίδη: Η founder της οικολογικής MUSA collection μας συστήνεται

 

Σε ό,τι αφορά τα υλικά που χρησιμοποιούν και χρησιμοποιούμε οι εταιρίες που έχουν οικολογική φιλοσοφία, δεν είναι κάτι εύκολο στο κομμάτι της εύρεσής τους, πλέον και λόγω του κορονοϊού. Πρέπει να στρέφεσαι σε όσο το δυνατόν περισσότερο βιώσιμες λύσεις, γεγονός όμως που την ίδια στιγμή αυξάνει και το κόστος. Εμείς προσπαθούμε όσο μπορούμε να χρησιμοποιούμε υλικά από την Ελλάδα και να στηρίζουμε την τοπική οικονομία. Όμως, πρέπει να πούμε πως αμιγώς sustainability δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει βιωσιμότητα σε απόλυτο ποσοστό 100%, όμως υπάρχουν λύσεις.

 

Για παράδειγμα στην MUSA όλη η παραγωγή γίνεται σε δύο μικρές οικογενειακές βιοτεχνίες στην Πάτρα και στη Θεσσαλονίκη. Με αυτόν τον τρόπο στηρίζουμε την τοπική κοινωνία και την ίδια στιγμή δεν στρεφόμαστε σε εργοστάσια που κάνουν μαζικές παραγωγές και αφήνουν μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Κομμάτι της ηθικής μόδας και ηθικής προσέγγισης είναι η στήριξη της τοπικής κοινωνίας και τοπικής οικονομίας.

 

 

 

 

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε ως καταναλωτές ώστε να μειώσουμε το οικολογικό αποτύπωμα που αφήνουμε στον πλανήτη είναι να αγοράζουμε αυτά που χρειαζόμαστε και να περιορίσουμε τα trends που θα ακολουθήσουμε, από τα δυο trends μπορούμε να υιοθετήσουμε το ένα στην εμφάνισή μας.

Εμένα έχει πλέον διαμορφωθεί η ντουλάπα μου με αυτό το σκεπτικό -αγοράζω κομμάτια που μπορούν να φορεθούν all season- και το ίδιο σκεπτικό ακολουθώ και στη MUSA. Είναι ένα T-shirt που δεν θα βγει ποτέ εκτός trends, είναι ένα concept διαχρονικό, ένα statement piece που μπορεί να συνδυαστεί με πέντε διαφορετικούς τρόπους.

 

Ακόμη, καλό είναι να επιλέγουμε την ποιότητα των ρούχων γιατί η καλύτερη ποιότητα αντέχει στον χρόνο. Προτιμούμε ρούχα που είναι φτιαγμένα από οργανικό βαμβάκι για παράδειγμα κι όχι πολυεστέρα που δεν αντέχει στον χρόνο και επιβαρύνει το περιβάλλον. 

 

 

Νασια Φιλιππίδη: Η founder της οικολογικής MUSA collection μας συστήνεται

 

 

Ο καταναλωτισμός είναι μέρος της φύσης μας, έτσι όπως έχει άλλωστε διαμορφωθεί σήμερα η κοινωνία μας, όμως από εκεί κι έπειτα είναι δουλειά του καθενός να επιλέγει την ποσότητα items που θα βάλει στην ντουλάπα του. Όταν αναλώνεσαι στο να φοράς μόνο αυτά που βλέπεις κι όχι τον εαυτό σου χάνεις την ταυτότητά σου και πέφτεις θύμα της μαζοποίησης και του υπερκαταναλωτισμού. Προτίμησε να φορέσεις δύο από τα δέκα trends και όχι όλα.

 

Αυτό που με ενέπνευσε με τη MUSA είναι ότι καθεμιά από τις 9 Μούσες είχε τον δικό της χαρακτήρα και προσωπικότητα, την οποία υπερασπιζόταν μέχρι το τέλος. Μέσα από το brand μου θέλω να περάσω ακριβώς αυτό. Πώς κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, πρέπει να αγαπά και να αποδέχεται αυτό που είναι, να το αγκαλιάζει και να το δείχνει.

 

Η MUSA περιλαμβάνει custom made black & white T-shirts, τα οποία έχουν το κάθε ένα το όνομα μιας Μούσας. Έτσι ο καθένας μπορεί να επιλέξει το όνομα της Μούσας που τον αντιπροσωπεύει και να το βάλει πάνω στο T-shirt. Ακόμη, η collection περιλαμβάνει για τον χειμώνα φούτερ μπλούζα και φόρεμα. Τέλος, 3 all season τσαντάκια που ταιριάζουν με όλα και μπορούν να φορεθούν με πολλαπλούς τρόπους ώστε να ταιριάζουν σε κάθε στυλ.

 

Νασια Φιλιππίδη: Η founder της οικολογικής MUSA collection μας συστήνεται

 

 

Το FAS.MA είναι το πρώτο online περιοδικό αμιγώς βιώσιμης και ηθικής μόδας στην Ελλάδα, είμαστε μία ομάδα ανθρώπων που δουλεύει εθελοντικά σε όλα τα επίπεδα. Προωθούμε βιώσιμα brands και αναδεικνύουμε την ηθική και βιώσιμη φιλοσοφία. Το περιοδικό κυκλοφορεί κάθε τρεις με τέσσερις μήνες σε digital μορφή. Έχει στήλες που αφορούν το sustainability και τι είναι, πώς μπορεί κανείς να το υιοθετήσει στη ζωή του, ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις από διάφορα brands που εξηγούν τη δική τους προσέγγιση και διάφορα άλλα.

 

 

Μέχρι τώρα έμαθα πως ό,τι κάνεις επαγγελματικά και επιχειρηματικά πρέπει όντως να το αγαπάς και να το κυνηγάς γιατί δεν είναι κάτι εύκολο. Πρέπει να είσαι προετοιμασμένος πως από τη μία μέρα στην άλλη μπορεί να μείνεις ουσιαστικά με το τίποτα όμως πρέπει να βάζεις το μυαλό σου σε μία διαδικασία να δουλεύει και να βρίσκει λύσεις με τρόπο δημιουργικό. Στηρίζεσαι στα δικά σου πόδια, χρειάζεται να έχεις πολύ γερό στομάχι όμως η επιχειρηματικότητα είναι ένα τόσο μαγικό ταξίδι μέσα από το οποίο ανακαλύπτεις ποιος είσαι, τη δύναμη που έχεις μέσα σου και πόσα πράγματα -που δεν είχες φανταστεί μέχρι σήμερα- μπορείς να κάνεις.

 

 

Νασια Φιλιππίδη: Η founder της οικολογικής MUSA collection μας συστήνεται

 

 

Υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες σήμερα στην Ελλάδα, όμως ακόμη κι αν δεν υπάρχουν εσύ τις δημιουργείς. Αν αγαπάς αυτό που κάνεις, επειδή αυτό είναι κάτι που αντιλαμβάνεται ο κόσμος, θα σε στηρίξει και θα βρεις το κοινό σου. Η πανδημία μας δείχνει πως πρέπει να είμαστε ευέλικτοι και θα πρέπει να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε στην κάθε κατάσταση. Θα υπάρξουν αναπροσαρμογές σε πολλά επίπεδα αλλά και ευκαιρίες όπως στο κομμάτι του τουρισμού και της τεχνολογίας.

 

Ο κορονοϊός με βοήθησε να αλλάξω την προσέγγισή μου και τη φιλοσοφία μου απέναντι στα πράγματα και στους ανθρώπους. Επανατοποθέτησα τον εαυτό μου μέσα στον χώρο και κατέληξα στο ότι πρέπει να αρκούμαστε στα λίγα, γιατί η ικανοποίηση δεν βρίσκεται στο πόσα πράγματα έχεις. Εστίασα στις ανθρώπινες σχέσεις, στο να χτίζω ουσιαστικές σχέσεις με τους ανθρώπους γύρω μου, στο να κάνω πράγματα που αγαπάω όπως το να ασχοληθώ με τη MUSA.

 

Αυτή την περίοδο είμαι πλήρως αφοσιωμένη στη MUSA και στο FAS.MA. Ετοιμάζω την καινούργια μου collection για την Άνοιξη- Καλοκαίρι, η οποία θα αποτελείται από statement κομμάτια της ντουλάπας μας που πηγαίνουν με όλα και μπορείς να τα φορέσεις όλες τις ώρες της ημέρας. Παράλληλα κάνω marketing consulting για διάφορα μικρά brands. 

 

 

 

 

 

 

Q&A 

Αγαπημένος μου σχεδιαστής: Dolce & Gabbana και Stella McCartney.

Αξεσουάρ που λατρεύω: Δαχτυλίδια.

Η ευχή μου για το 2021: Να έχουμε πάνω από όλα την υγεία μας. Να γεμίσουμε με θετικές σκέψεις, να αγαπάμε περισσότερο και να αφήνουμε τον εαυτό μας να απολαμβάνει τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω του περισσότερο. 

Επιχειρηματικότητα σημαίνει: Κυνηγάω αυτό που αγαπώ και προσπαθώ να χτίσω κάτι που βοηθά τον εαυτό μου και την κοινωνία. 

Η πανδημία μου έμαθε: Ό,τι δεν μπορώ να ελέγξω να το γυρίσω θετικό προς τον εαυτό μου. 

 

 

Ανακαλύψτε περισσότερα για το βιώσιμο fashion brand MUSA και τη Νάσια Φιλιππίδη στα παρακάτω:

Facebook: MUSA Collection

Instagram: @musacollectiongr

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!