Home / Wellness  / Health  / Μεσογειακή διατροφή και τα πολύτιμα οφέλη της

Μεσογειακή διατροφή και τα πολύτιμα οφέλη της

Μεσογειακή διατροφή και τα πολύτιμα οφέλη της
Γιατί η μεσογειακή διατροφή είναι θαυματουργή

Όσοι ακολουθούν την μεσογειακή διατροφή μπορούν να ζήσουν περισσότερο, σύμφωνα με νέες έρευνες. Δεν είναι τυχαίο πως οι κάτοικοι των μεσογειακών χωρών έχουν υψηλότερο προσδόκιμο ζωής, σε σχέση με τους κατοίκους άλλων δυτικών χωρών. Η μεσογειακή διατροφή σχετίζεται με την διατήρηση του βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα, με την ευεξία, την καταπολέμηση της κατάθλιψης και την μείωση εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων. Μάλιστα τα αποτελέσματα της ισπανικής μελέτης PREDIMED, που πραγματοποιήθηκε το 2013 έδειξαν πως η κατανάλωση της Μεσογειακής διατροφής είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2, σε άτομα με υψηλό κίνδυνο καρδιοαγγειακών παθήσεων.

Τι εννοούμε όμως όταν μιλάμε για μεσογειακή διατροφή;

Η μεσογειακή διατροφή είναι εμπνευσμένη από τα παραδοσιακά διατροφικά πρότυπα της Ελλάδας, της Νότιας Ιταλίας και της Ισπανίας. Η διατροφική σύνθεση της μεσογειακής διατροφής συνεπάγεται την χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη και την υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και φυτικές ίνες. Είναι μια διατροφή ευφάνταστη, πλούσια σε γεύσεις και εξαιρετικά ωφέλιμη για την υγεία.

Η μεσογειακή διατροφή δίνει έμφαση στην κατανάλωση φρέσκων λαχανικών, οσπρίων και σπόρων τα οποία αποτελούν και την βάση των περισσότερων γευμάτων κατά την διάρκεια της ημέρας. Ακόμη, όσοι την ακολουθούν καταναλώνουν αρκετές μερίδες φρούτων και γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως είναι το γάλα, το γιαούρτι και η φέτα. Είναι γεγονός πως η κατανάλωση πολλών και μικρών γευμάτων κατά την διάρκεια της ημέρας είναι το κλειδί για μια αδύνατη και όμορφη σιλουέτα.

Ακόμη, το ελαιόλαδο έχει κυρίαρχη θέση στην μεσογειακή διατροφή. Το ελαιόλαδο αποτελεί την κύρια πηγή λίπους, καθώς είναι εξαιρετικά υγιεινό και ωφέλιμο, παραγκωνίζοντας άλλα έλαια όπως το βούτυρο που περιέχουν κορεσμένα λίπη. Επίσης, προτιμώνται τα ψάρια, το κόκκινο κρασί (πάντοτε με μέτρο) και το κόκκινο κρέας σε μικρότερες όμως ποσότητες, γεγονός που περιορίζει την πρόσληψη κορεσμένου λίπους, το οποίο μπορεί να αποδειχθεί βλαβερό για την υγεία.

Μεσογειακή διατροφή και τα πολύτιμα οφέλη της

Μια άλλη σημαντική αρχή της μεσογειακής διατροφής είναι το μειωμένο νάτριο. Τα βότανα και τα μπαχαρικά, αποτελούν κυρίαρχα συστατικά που αρωματίζουν και δίνουν ιδιαίτερη γεύση στο φαγητό, αντικαθιστώντας το αλάτι. Είναι γνωστό άλλωστε πως η αυξημένη κατανάλωση αλατιού μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της αρτηριακής πίεσης, σε κατακράτηση υγρών, αίσθηση φουσκώματος και σε πολλές περιπτώσεις ευνοεί την εμφάνιση παχυσαρκίας.

Η μεσογειακή διατροφή είναι ίσως η πιο εύγευστη και εύκολη διατροφή που μπορούμε να ακολουθήσουμε, πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ίνες. Γιατί να μην την εκμεταλλευτούμε;

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!