Home / Wellness  / Diet & Fitness  / Γιορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς… Τι μπορώ να φάω;

Γιορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς… Τι μπορώ να φάω;

Τα Χριστούγεννα είναι προ των πυλών κι οι πειρασμοί ολοένα και πληθαίνουν.

 

Κι όταν λέμε “πειρασμοί”, εννοούμε τα γλυκά, τα ποτά και τα μεγάλα οικογενειακά γεύματα! Είναι, λοιπόν, αντικειμενικά για όλους μια περίοδος μεγαλύτερης έκθεσης σε “απαγορευμένα” τρόφιμα. Δε χρειάζεται όμως να υπάρχει αυστηρότητα και πίεση. Αυτό θα φανεί βλαβερό για τους στόχους που έχεις θέσει.

 

Έχοντας ξεκινήσει έναν αγώνα που τελικό στάδιο είναι ο υγιεινός τρόπος ζωής, διατροφής κι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου, κάπου στη διάρκεια των εορτών έχεις ξεχάσει ήδη πόσο μακριά έχεις φτάσει. Τα επόμενα Χριστούγεννα αυτό δεν πρέπει να ξανασυμβεί.

 

Επομένως τί μπορείς να κάνεις;

♥ Φτιάξε μια λίστα με τα πράγματα που παλαιότερα σου φαινόταν ακατόρθωτα κι όμως τώρα τα έχεις καταφέρει.

(πχ παλαιότερα συνόδευα το γεύμα μου με 1 ποτήρι Coca Cola. Πλέον πίνω 3-4 φορές την εβδομάδα)

♥ Κάνε κάτι για το οποίο νιώθεις ωραία πριν, κατά τη διάρκεια και μετά.

(πχ άμα βρεθώ σε ένα οικογενειακό τραπέζι και φάω λίγο σαλάτα μετά θα αισθάνομαι πιεσμένος ή το αντίθετο. Άμα χαλάσω τελείως τη διατροφή μου, θα ματαιώσω όλη την μέχρι τώρα πορεία μου. Επομένως, θα ξεφύγω τόσο, όσο!)

Θυμήσου πως είσαι διαφορετικός. Οι ανάγκες, οι επιθυμίες, τα συναισθήματα κι η προσπάθεια σου, είναι κομμάτι ΣΟΥ.

♥ Μην είσαι αυστηρός με τον εαυτό σου. Μην τον τιμωρείς επειδή έφαγες δύο παραπάνω γλυκά. Συνέχισε την προσπάθειά σου από εκεί που την άφησες.

♥ Δώσε στον εαυτό σου την πολυπόθητη επιβράβευσή του.

♥ Βάλε έναν στόχο που μπορείς να τον μετρήσεις.

(πχ 2 μελομακάρονα στις 4 ημέρες)

♥ Βάλε έναν στόχο που μπορείς να τον φέρεις εις πέρας.

(πχ έτρωγα 8 μελομακάρονα την ημέρα. Τώρα θα φάω 5 )

 

Μέσα στις γιορτές θα παρατηρήσεις ότι ενώ δεν το θέλεις, πολλές φορές βγαίνεις εκτός προγράμματος. Αυτό μπορεί να συμβαίνει λόγω:

♥ Έλλειψης ύπνου

(κοιμήσου τουλάχιστον 7-8 ώρες ημερησίως)

♥ Κακής ψυχολογίας

(Το φαγητό είναι απαραίτητο για την επιβίωση μας. Ξεκινάει και τελειώνει εκεί. Κατέγραψε τα συναισθήματά σου πριν και μετά την κατανάλωση κάποιου γλυκού και θα δεις ότι το πρόβλημα παραμένει. Βρες λοιπόν καινούργιες διεξόδους)

♥ Κακής σύστασης γευμάτων

(Χρειάζεσαι 3 κύρια γεύματα και 2-3 ενδιάμεσα, ούτως ώστε ο εγκέφαλος σου να είναι συνεχώς εξοπλισμένος με γλυκόζη. Κρατώντας τη γλυκόζη σταθερή αποφεύγεις το αίσθημα της υπογλυκαιμίας)

♥ Στερητικής διατροφής

(Μην κάνεις τέτοιου είδους διατροφές πριν τις γιορτές. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι να πας στο τραπέζι τόσο πεινασμένος που δε θα μπορείς να ελέγξεις τον εαυτό σου)

♥ Έλλειψης νερού

( Πολλές φορές ο οργανισμός όταν είναι αφυδατωμένος λανθασμένα θεωρεί πως χρειάζεται τροφή. Ενυδατώσου καλά κι ας είναι χειμώνας)

♥ Λανθασμένης τοποθέτησης γλυκών

( Προσπάθησε να έχεις τα γλυκά μέσα σε κάποιο ντουλάπι αντί για το τραπεζάκι του σαλονιού σου )

 

Ωστόσο, πολλές φορές θα αναρωτηθείς τι πρέπει να κάνεις πριν και μετά το γιορτινό τραπέζι.

Εφόσον το γεύμα γίνει μεσημέρι:

♦ Τρως το πρωινό σου

♦ Εάν είσαι από τους ανθρώπους που ξυπνάνε νωρίς το πρωί μπορείς να φας κι ένα φρούτο στη συνέχεια

♦ Στη διάρκεια του γεύματος προσπαθείς να γεμίσεις το μισό πιάτο σου με σαλάτα και στη συνέχεια μπορείς να βάλεις στο υπόλοιπο μισό ό,τι θέλεις να δοκιμάσεις.

♦ Μπορείς να συνοδεύσεις το γεύμα σου με 2 ποτήρια κρασί

Φυσικά θα φας γλυκό… Απλώς προσπάθησε να επιλέξεις από τα υποψήφια 5 , τα 2 επικρατέστερα για εσένα!!!

♦ Έχεις φάει πολύ, δεν τελείωσε όμως εκεί η ημέρα. Δεν ξεχνάς πως ανά 4 ώρες πρέπει να τρως κάτι ελαφρύ για να ενεργοποιείται ο μεταβολισμός σου. Φάε το φρούτο που έχεις παρατήσει πάνω στο τραπέζι.

Εφόσον το γεύμα γίνει βράδυ:

♦ Τρως το πρωινό σου

♦ Ακολουθεί το δεκατιανό σου

♦ Στο κυρίως γεύμα σου μπορείς να φας μια ελαφριά τονοσαλάτα με λίγο παξιμάδι.

♦ Το απόγευμα συνεχίζεις κανονικά με λίγο φρούτο.

Θα σε βοηθήσει πολύ στο βραδινό τραπέζι να μην πας πεινασμένος.

♦ Στη διάρκεια του γεύματος προσπαθείς να γεμίσεις το μισό πιάτο σου με σαλάτα και στη συνέχεια μπορείς να βάλεις στο υπόλοιπο μισό ό,τι θέλεις να δοκιμάσεις.

( Δε μπορείς να το τηρήσεις; Εφόσον έχεις ακολουθήσει τις συμβουλές παραπάνω το θεωρώ απίθανο αλλά συμβαίνουν κι αυτά. Καλή όρεξη, ευχαριστήσου το)

♦ Μπορείς να συνοδεύσεις το γεύμα σου με 2 ποτήρια κρασί.

♦ Φυσικά θα φας γλυκό… Απλώς προσπάθησε να επιλέξεις από τα υποψήφια 5, τα 2 επικρατέστερα για εσένα!!!

 

Κι αν χαλάσεις τη διατροφή και το πρόγραμμά σου, η ζωή δεν τελειώνει εκεί.

 

Άλλωστε η μεγαλύτερη επιτυχία στις γιορτές είναι να βάλεις όσο πιο λίγα κιλά μπορείς. Το να χάσεις είναι λιγάκι ουτοπικό σενάριο. Επομένως προσπάθησε να μην είσαι αυστηρός με τον εαυτό σου, κάνε ό,τι καλύτερο μπορείς σύμφωνα με τις δικές ΣΟΥ ανάγκες. Μην τα παρατάς και θα βγεις κερδισμένος!!!

Καλά Χριστούγεννα και Καλή Πρωτοχρονιά!!

** Και μην ξεχνάς, αυτήν την περίοδο της καραντίνας παραμένουμε online μαζί σου, με εξίσου αποτελεσματικές συνεδρίες εξ αποστάσεως και σου προσφέρουμε 20% έκπτωση σε όποιο πακέτο κι αν διαλέξεις!

Το άρθρο “Γιορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς” συντάχθηκε από την ομάδα της Restart Diet – Διαιτολόγοι – Διατροφολόγοι και δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο CozyVibe.
Ακολουθήστε το Restart Diet σε Instagram, Facebook & στο προσωπικό τους Site για οδηγίες αναφορικά με τη διατροφή σας, βίντεο με συνταγές & λύσεις για την οργάνωση της δίαιτάς σας!

restartdiet@gmail.com

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΙ ΓΕΝΟΥΣ ΘΗΛΥΚΟΥ * Η Γεωργία: η κόρη του ‘‘ας κάνουμε ένα meeting’’! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης / Master practitioner in eating disorders, ΚΕΑΔΔ / Msc στην αθλητική διατροφή, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (in progress) * Η Γιώτα: η κόρη της πατέντας! Β. Διαιτολόγος Διατροφολόγος / Master practitioner in eating disorders, ΚΕΑΔΔ * Η Ναταλία: η κόρη της οργάνωσης! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης / FODMAP/ IBSmanagement dietitian, King’s College London * Η Ευγενία: η κόρη του ‘‘πρώτα όμως cafe’’! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος