Home / Family  / Βιταμίνη D: Η πολύτιμη για παιδιά και γονείς

Βιταμίνη D: Η πολύτιμη για παιδιά και γονείς

Βιταμίνη D: Η πολύτιμη για παιδιά και γονείς
Γιατί την χρειαζόμαστε, γιατί συμβάλλει στην ανάπτυξη των παιδιών και πού θα τη βρείτε. 

Ο οργανισμός μας λαμβάνει την πολύτιμη βιταμίνη D είτε μετά από την έκθεση στον ήλιο είτε μέσω τς διατροφής. Καθώς είναι πολύ σημαντική τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες, για λόγους που αναφέρουμε ακριβώς παρακάτω, είναι καλό να υιοθετήσετε στη διατροφή σας κάποια τρόφιμα που την περιέχουν. 

 

Βιταμίνη D: Η πολύτιμη για παιδιά και γονείς

 

 

Ποια είναι τα οφέλη της βιταμίνης D.
  • Βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου, του πολύ σημαντικού και απαραίτητου μεταλλικού στοιχείου για την ανάπτυξη των οστών αλλά και των δοντιών. Για αυτό και η βιταμίνη D εκτός από γερά οστά, χαρίζει υγιή και δυνατά δόντια. 
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, δημιουργώντας μία ασπίδα ενάντια στις αρρώστιες και τα κρυολογήματα.
  • Αποτελεί παράγοντα που ρυθμίζει την παχυσαρκία αλλά και σοβαρές παθήσεις όπως ο διαβήτης. 
  • Συμβάλλει στη γρήγορη ανάπλαση των κυττάρων.
  • Προστατεύει το αναπνευστικό σύστημα από λοιμώξεις.
  • Μειώνει την πιθανότητα εκδήλωση αλλεργιών, οι οποίες δυστυχώς είναι σε έξαρση τους μήνες της άνοιξης. 

 

Πού θα βρείτε τη βιταμίνη D. 

Αν αναρωτιέστε σε ποιες τροφές θα βρείτε τη βιταμίνη D και ποια τρόφιμα να επιλέγετε πιο συχνά για τα παιδιά σας αλλά και εσάς, ιδού η λίστα: 

  • Φρέσκα ψάρια όπως σολομός, γαύρος και σκουμπρί.
  • Αβγό και συγκεκριμένα ο κρόκος.
  • Εμπλουτισμένα δημητριακά.
  • Ψάρια σε κονσέρβα όπως τόνος και σαρδέλες. 
  • Μανιτάρια.
  • Χυμός πορτοκάλι. 
  • Γάλα αμυγδάλου.
  • Μουρουνέλαιο και ιχθυέλαια.
  • Στρείδια.
  • Μοσχαρίσιο ή βοδινό συκώτι. 
  • Βρώμη. 
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γάλα, τυρί και γιαούρτι. 

 

Βιταμίνη D: Η πολύτιμη για παιδιά και γονείς

 

Έλλειψη Βιταμίνης D.

Extra info: Σε περίπτωση που το παιδί σας δεν καταναλώνει τις παραπάνω τροφές -αν και υπάρχει μεγάλη ποικιλία και καλό είναι να τα ενθαρρύνετε να δοκιμάσουν αυτές τις τροφές-  δεν εκτίθεται στον ήλιο όσο χρειάζεται για να γίνει η παραγωγή της βιταμίνης D ή λόγω γενετικών παραγόντων έχει έλλειψη της συγκεκριμένης βιταμίνης καλό είναι να συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε.  

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!