Home / Wellness  / Diet & Fitness  / Έχεις ακμή; Δες ποιά τρόφιμα μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση

Έχεις ακμή; Δες ποιά τρόφιμα μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση

Έχεις ακμή και θέλεις να απαλλαγείς από τα σπυράκια; Η σωστή διατροφή μπορεί να σε βοηθήσει! Όπως αναλύσαμε και σε προηγούμενο άρθρο μας, υπάρχουν μελέτες που επιβεβαιώνουν τον παραπάνω ισχυρισμό. Για την ακρίβεια υπάρχουν ορισμένες τροφές που μπορούν να χειροτερέψουν αλλά και να βελτιώσουν την κατάσταση. Σ’ αυτό το άρθρο θα δούμε σε ποιά τρόφιμα αξίζει να στρέψεις την προσοχή ώστε να τα εντάξεις στην διατροφή σου με σκοπό να βοηθήσεις την υγεία του δέρματός σου.

 

Τρόφιμα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη

Ο γλυκαιμικός δείκτης (GI) είναι ένας δείκτης που βαθμολογεί τα τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακα, σύμφωνα με το χρόνο επίδρασής τους στην αύξηση των τιμών του σακχάρου μετά το γεύμα.

Αρκετές πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η τήρηση μιας χαμηλής γλυκαιμικής δίαιτας ή μιας δίαιτας που είναι χαμηλή σε απλά σάκχαρα, μπορεί να προλάβει και να βελτιώσει την ακμή. Ερευνητές σε μια μελέτη με Κορεάτες ασθενείς διαπίστωσαν ότι η τήρηση μιας δίαιτας χαμηλού γλυκαιμικού φορτίου για 10 εβδομάδες μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική βελτίωση της ακμής.

 

 

Ψευδάργυρος

Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση τροφίμων που αποτελούν καλή πηγή σε ψευδάργυρο μπορεί να είναι χρήσιμη στην πρόληψη και τη θεραπεία της ακμής. Μερικά τρόφιμα που είναι πλούσια σε ψευδάργυρο είναι:

  • Κολοκυθόσποροι, κάσιους, βοδινό κρέας, γαλοπούλα, κινόα, φακές, Στρείδια και καβούρια

 

Βιταμίνες Α και Ε

Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Cutaneous and Ocular Toxicology, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα χαμηλά επίπεδα βιταμινών Α και Ε φαίνεται επίσης να συνδέονται με σοβαρές περιπτώσεις ακμής.

Προτείνουν ότι τα άτομα με ακμή μπορεί να είναι σε θέση να μειώσουν τη σοβαρότητα της ακμής τους αυξάνοντας την πρόσληψη τροφίμων που περιέχουν αυτές τις βιταμίνες.

Που συναντάς αυτές τις βιταμίνες:

  • Μουρουνέλαιο
  • Συκώτι
  • Κρόκος αυγού
  • Λιπαρά ψάρια
  • Μάνγκο
  • Πεπόνι
  • Αμύγδαλα
  • Γλυκοπατάτες
  • Καρότα
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Γλυκιά κόκκινη πιπεριά

 

 

Αντιοξειδωτικά και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3 λιπαρά βρίσκονται στους ξηρούς καρπούς (λιναρόσπορος, καρύδια, αμύγδαλα) και τα ζωικής μορφής πρωτεΐνης, όπως τα ψάρια και τα αυγά. Τα μακροθρεπτικά αυτά στοιχεία μαζί με τα αντιοξειδωτικά -χημικές ουσίες που εξουδετερώνουν τις βλαβερές τοξίνες στο σώμα- πιστεύεται ότι μειώνουν τη φλεγμονή. Επιπλέον, σύμφωνα με μια μελέτη εξακριβώθηκε ότι τα άτομα που έπαιρναν καθημερινά ένα συμπλήρωμα ωμέγα-3 και αντιοξειδωτικών κατάφεραν τόσο να μειώσουν την ακμή τους όσο και να βελτιώσουν την ψυχική τους υγεία.

 

Προβιοτικά

Μέσω της βασικής επιστήμης και των κλινικών δοκιμών σε ζώα και ανθρώπους, τα στοιχεία για τη χρήση των προβιοτικών στη θεραπεία της ακμής αυξάνονται. Ο σχηματισμός της ακμής εξαρτάται από διάφορες διαδικασίες, συμπεριλαμβανομένης της θυλακικής υπερκερατινοποίησης, της υπερβολικής παραγωγής σμήγματος, του αποικισμού του Propiobacterium acnes και ενός φλεγμονώδους καταρράκτη. Η επιτυχής έκβαση της ακμής επηρεάζεται από τη συμμόρφωση με τις τοπικές θεραπείες που μπορούν συνήθως να προκαλέσουν διαταραχή του δερματικού φραγμού, οδηγώντας σε ξηρότητα και ερεθισμό. Κατά συνέπεια, η καταπράυνση της φλεγμονής καθώς και η διατήρηση της ενυδάτωσης του δέρματος και της αποκατάστασης του φραγμού είναι πρωταρχικής σημασίας κατά τη θεραπεία της ακμής. Τα προβιοτικά φαίνεται να τροποποιούν αρκετούς παράγοντες στην παθοφυσιολογία της ανάπτυξης της ακμής και μπορούν ενδεχομένως να βελτιώσουν και τη συμμόρφωση.

Συμπέρασμα: Μια σωστή διατροφή που περιέχει τις παραπάνω ουσίες μπορεί να συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη έκβαση της φλεγμονής που έχει προκληθεί από την ακμή. Το μοντέλο της μεσογειακής διατροφής αποτελεί την καλύτερη επιλογή καθώς είναι πλούσιο όχι μόνο στα προαναφερθέντα συστατικά αλλά και σε πολλά άλλα.

 

Tο άρθρο “Έχεις ακμή; Δες ποιά τρόφιμα μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση συντάχθηκε από την ομάδα της Restart Diet – Διαιτολόγοι – Διατροφολόγοι και δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο CozyVibe.
Ακολουθήστε το Restart Diet σε InstagramFacebook & στο προσωπικό τους Site για οδηγίες αναφορικά με τη διατροφή σας, βίντεο με συνταγές & λύσεις για την οργάνωση της δίαιτάς σας!

restartdiet@gmail.com

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΙ ΓΕΝΟΥΣ ΘΗΛΥΚΟΥ * Η Γεωργία: η κόρη του ‘‘ας κάνουμε ένα meeting’’! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης / Master practitioner in eating disorders, ΚΕΑΔΔ / Msc στην αθλητική διατροφή, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (in progress) * Η Γιώτα: η κόρη της πατέντας! Β. Διαιτολόγος Διατροφολόγος / Master practitioner in eating disorders, ΚΕΑΔΔ * Η Ναταλία: η κόρη της οργάνωσης! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης / FODMAP/ IBSmanagement dietitian, King’s College London * Η Ευγενία: η κόρη του ‘‘πρώτα όμως cafe’’! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος