Home / Wellness  / Health  / Run lady run, γιατί να ξεκινήσεις τρέξιμο σήμερα κιόλας

Run lady run, γιατί να ξεκινήσεις τρέξιμο σήμερα κιόλας

7 λόγοι για να ξεκινήσεις τρέξιμο αμέσως!

 

Δεν είναι τυχαίο πως το τρέξιμο κατατάσσεται στις κορυφαίες μορφές άσκησης. Τα οφέλη του στην σωματική αλλά και ψυχολογική κατάσταση του ατόμου, είναι αδιαμφισβήτητα και αποτελούν ισχυρά κίνητρα για να το ξεκινήσεις σήμερα κιόλας. Γιατί το τρέξιμο:

 
Σε βοηθά να ζήσεις περισσότερο.

Η υγιεινή διατροφή και η φυσική άσκηση είναι δυο σημαντικοί παράγοντες που ευνοούν την μακροζωία και όπως έδειξε και τελευταία έρευνα του επιστημονικού περιοδικού American Journal of Clinical Nutrition, το ποσοστό θνησιμότητας εξαιτίας της έλλειψης φυσικής δραστηριότητας είναι διπλάσιο από αυτό της παχυσαρκίας.

 

Σου δίνει κέφι.

Όλες οι μορφές άσκησης συμβάλλουν στην απελευθέρωση ντοπαμίνης και στην παραγωγή ενδορφίνης, ουσιών  που είναι υπεύθυνες για το αίσθημα ευτυχίας. Όταν αισθάνεσαι ψυχολογικά πεσμένη, πάνε για λίγο τρέξιμο, έστω και με χαμηλή ένταση, και θα δεις πως θα ανέβει η διάθεση και η ψυχολογία σου.

 
Ενεργοποιεί στο μέγιστο τον μεταβολισμό.

Με μισή ώρα τρέξιμο μπορείς να χάσεις μέχρι και 400 θερμίδες. Σε περίπτωση δε που τρέχεις σε ανώμαλο έδαφος, σε έδαφος με ανοδική κλίση, στην άμμο ή προτιμάς το διαλειμματικό τρέξιμο, η προσπάθειά σου είναι περισσότερο αποδοτική, χάνεις ακόμη πιο πολλές θερμίδες και φυσικά λίπος.

 
Δεν απαιτεί συνδρομή.

Το τρέξιμο δεν απαιτεί κάποια συνδρομή στο γυμναστήριο, σε γλιτώνει από το να πάρεις αυτοκίνητο για να πας γυμναστήριο, δεν έχει μια συγκεκριμένη ώρα που μπορείς να το κάνεις (καθώς δεν είναι κάποιο πρόγραμμα σε αίθουσα), δεν απαιτεί κάποιον εξοπλισμό και σε φέρνει πιο κοντά στην φύση. Μπορείς να γυμναστείς στο πάρκο ή το γήπεδο της γειτονιάς σου, να μην σπαταλήσεις χρήματα και να αποφύγεις την μονοτονία του κλειστού χώρου.

 
Σου χαρίζει ποιοτικότερο ύπνο.

Όταν τρέχεις απελευθερώνονται στο σώμα σου ουσίες που σε βοηθούν να αισθάνεσαι πιο ήρεμη και μπορούν να καταπολεμήσουν το στρες. Σύμφωνα με έρευνες 30 λεπτά καθημερινής άσκησης βελτιώνουν σημαντικά την ποιότητα του ύπνου του δρομέα, αυξάνουν το επίπεδο διάθεσης και συγκέντρωσης καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας. Γιατί όχι λοιπόν;

 

 

Δυναμώνει το ανοσοποιητικό.

Το τρέξιμο είναι σύμμαχός σου ενάντια στο κοινό κρυολόγημα, καθώς δυναμώνει το ανοσοποιητικό σου σύστημα και σε προστατεύει από ιούς. Ακόμη, το τρέξιμο σε εξωτερικό χώρο ευνοεί την συγκέντρωση βιταμίνης D από την ηλιακή ακτινοβολία, που είναι σημαντική για την υγεία των οστών και των δοντιών, για τη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης των συμπτωμάτων της γρίπης και για την μείωση του κινδύνου καρδιοπάθειας.

 

Βοηθά στην πρόληψη κατά του καρκίνου.

Τα ευρήματα επιστημονικών ερευνών επιβεβαιώνουν συνεχώς πως το τρέξιμο μπορεί να θωρακίσει τον άνθρωπο απέναντι σε ορισμένες μορφές καρκίνου. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως το τρέξιμο και γενικά η φυσική δραστηριότητα συσχετίζεται με μείωση εμφάνισης καρκίνου του εντέρου, του μαστού και του προστάτη.

 

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!