Home / Good Life  / O φωτογράφος της Coca-Cola Italia είναι Θεσσαλονικιός!

O φωτογράφος της Coca-Cola Italia είναι Θεσσαλονικιός!

Ο Θεοδόσης Γεωργιάδης, αποτελεί έναν από τους πλέον καταξιωμένους Έλληνες food photographers, που κατάφερε να “παντρέψει” με τον καλύτερο τρόπο δύο μεγάλες του αγάπες, τη φωτογραφία και το φαγητό. Εξαιρετικός γνώστης της μαγειρικής, γνωρίζει καλύτερα τον τρόπο φωτογράφισης που μπορεί να μετατρέψει ένα κοινό πιάτο σε “έργο τέχνης”. Το ταλέντο του έφτασε και εκτός ελληνικών συνόρων, αφού πρόσφατα φωτογράφισε τη νέα καμπάνια της Coca-Cola Ιταλίας, ενώ κατάφερε να μπει μέσα στην έκδοση του Lürzers Archive 200 Best Photographers Worldwide.

 

Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το food photography; Ποιες οι δυσκολίες του σε σχέση με τα άλλα είδη φωτογραφίας;

Κάθε είδος φωτογραφίας έχει τις ιδιαιτερότητες και τις δικές του απαιτήσεις. Το food photography απαιτεί πέρα των φωτογραφικών γνώσεων και επιπλέον εξειδικευμένες γνώσεις μαγειρικής, ώστε να ξέρεις πώς να επιλέξεις και να χειριστείς τις ιδιαιτερότητες κάθε τροφίμου, για να έχουν την καλύτερη δυνατή εμφάνιση.

Πάντα αγαπούσα το φαγητό και από πολύ μικρός μαγείρευα. Όντας επαγγελματίας φωτογράφος από το 2000, έχω ασχοληθεί σχεδόν με όλα τα είδη φωτογραφίας πάντα, όμως, είχα μία ιδιαίτερη αγάπη για το food photography.

 

 

 

Τι μπορεί να μετατρέψει ένα απλό πιάτο σε έργο τέχνης”; Υπάρχουν κάποιοι κανόνες που ακολουθείτε πάντα για την ιδανική φωτογραφική αποτύπωσή του;

Μία φωτογράφηση τροφίμων αποτελείται από 3 βασικά μέρη: το food styling, που αφορά ό,τι γίνεται μέσα στο πιάτο, με άλλα λόγια ασχολείται με το να φαίνεται όσο το δυνατόν πιο όμορφο το φωτογραφιζόμενο προϊόν, το prop styling, το οποίο αφορά ό,τι γίνεται γύρω από το πιάτο, δηλαδή όλα τα αντικείμενα που πλαισιώνουν την φωτογραφία, τραπέζι, υφάσματα, πιάτα και γενικά όλο το περιβάλλον. Αφού έχουν γίνει αυτά τα δύο βασικά βήματα, τότε μπαίνει το τρίτο μέρος, που είναι η φωτογράφιση. Και τα τρία αυτά μέρη είναι εξίσου σημαντικά και όσο πιο σωστά γίνουν τόσο πιο επιτυχημένη είναι η τελική φωτογραφία. Αυτός είναι και ο σημαντικότερος κανόνας για εμένα. Δεν μπορεί να γίνει food photography μόνο με έναν φωτογράφο, χρειάζεται οπωσδήποτε να υπάρχει και εξειδικευμένος food και prop stylist και ο φωτογράφος να έχει γνώσεις και εμπειρία επάνω σε όλους αυτούς τους τομείς.

 

 

 

 

Μεγάλες εταιρείες (Coca Cola Italy, Lidl, Aldi, Americana foods (Saudi Arabia), Pats Select (USA) Σκλαβενίτης, Μασούτης κ.α) σας έχουν εμπιστευθεί τις νέες τους συσκευασίες, τις αφίσες και όλα τα προωθητικά υλικά τους. Πώς νιώθετε γι’ αυτό και τι πιστεύετε ότι κάνει τη δουλειά σας τόσο ξεχωριστή;

Στα επαγγέλματα  δημιουργικότητας, το τελικό προϊόν πάντα εμπεριέχει τον χαρακτήρα του δημιουργού του. Ένας μεγάλος ζωγράφος είχε πει: “Δε με πληρώνεις για τη μία ημέρα που έκανα για να φτιάξω αυτό το έργο αλλά για τα 50 χρόνια που ζω, και τη μία ημέρα που έκανα για να το φτιάξω” θέλοντας να τονίσει ότι όλα όσα έχει ζήσει μέχρι εκείνη τη στιγμή τον έχουν διαμορφώσει, ώστε να μπορεί να παράγει το έργο αυτό. Οι συνεργασίες για να είναι επιτυχημένες και μακροχρόνιες θα πρέπει να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις. Το ένα είναι να ικανοποιείται ο πελάτης από την ποιότητα και την αισθητική του έργου που παίρνει αλλά και να έχει μία σωστή και επαγγελματική αντιμετώπιση. Από την άλλη, όταν μιλάμε για μια διαφημιστική φωτογράφιση, τότε το αποτέλεσμα είναι άμεσα μετρήσιμο μέσω των πωλήσεων. Οι επιχειρήσεις που μας εμπιστεύονται βρίσκουν και τα τρία αυτά ζητούμενα στο studio μας. Συμπληρωματικά να σας ενημερώσω ότι έχουμε επιλεχθεί να βρισκόμαστε και στην νέα έκδοση του Lürzers Archive 200 Best Photographers Worldwide 2020-2021 και ανάμεσα στην επιλογή τους για τους 10 περίπου καλύτερους food photographers του κόσμου.

 

 

Λίγα λόγια για το studio food photography που έχετε δημιουργήσει. Σε ποιον βαθμό είναι απαραίτητο για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με αυτό το είδος φωτογραφίας;

To studio αποτελείται από 3 βασικά μέρη που αντανακλούν στα 3 βασικά μέρη μίας φωτογράφισης food photography. Οπότε υπάρχει η επαγγελματικού επιπέδου και πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα, στην οποία γίνονται όλες οι παρασκευές των συνταγών που φωτογραφίζουμε, αλλά και γυρίσματα δημιουργίας συνταγών. Υπάρχει επίσης μία μεγάλη βιβλιοθήκη με αντικείμενα, από χειροποίητα πιάτα και σκεύη μέχρι χάρτινα καλαμάκια και ομπρελίτσες που μας είναι απαραίτητα για να φτιάχνουμε ότι σκηνικό θέλουμε. Τέλος, υπάρχει το φωτογραφικό κομμάτι με κορυφαίο επαγγελματικό εξοπλισμό φωτογράφισης και slow motion video, 4 διαφορετικά είδη φωτισμού που μας δίνουν την δυνατότητα να δημιουργήσουμε κάθε στυλ και art direction που θα μας ζητηθεί. Η διαδικασία φωτογράφισης είναι οργανωμένη με τέτοιον τρόπο, ώστε να μπορεί να την παρακολουθεί ο πελάτης απομακρυσμένα χωρίς να βρίσκεται μέσα στο studio μας.

 

 

Εσείς ο ίδιος μαγειρεύετε; Είναι ένα στοιχείο που βοηθάει έναν food photographer;

Όλα τα προϊόντα που φωτογραφίζουμε παρασκευάζονται από την ομάδα μας μέσα στο studio. Κατά τη διάρκεια μίας παραγωγής ο φωτογράφος είναι αυτός που “σκηνοθετεί” και ελέγχει τα πάντα. Eίναι, λοιπόν, πολύ χρήσιμο ο ίδιος ο φωτογράφος να έχει άποψη επάνω στο θέμα που φωτογραφίζει.

 

 

Οι γλυκές ή οι αλμυρές δημιουργίες είναι πιο δύσκολο να αποτυπωθούν φωτογραφικά; Από πού εμπνέεστε για τη δημιουργία του styling τους, ώστε να δείχνουν ακόμη πιο λαχταριστά;

Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο τα πιο απλά πράγματα είναι και τα πιο απαιτητικά. Η φωτογράφιση ενός ωμού ψαριού για παράδειγμα, απαιτεί γνώσεις πολύ υψηλού επιπέδου όσον αφορά τον φωτισμό, ώστε να γυαλίσει σωστά και να φαίνεται φρεσκότατο αλλά και γνώση ως προς τη φυσιολογία του ψαριού, ώστε να γίνει η καλύτερη επιλογή “πρωταγωνιστή”. Επίσης, πολύ δύσκολα θέματα είναι τα παραδοσιακά φαγητά όπως ο μουσακάς, το παστίτσιο και τα γεμιστά. Όσον αφορά τα γλυκά έχουν την ιδιαιτερότητα ότι είναι πιο ευπαθή, οπότε πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί στον χειρισμό και τον χρόνο που τα φωτογραφίζουμε.

 

 

fish_theodosis

 

 

 

Για τις ανάγκες μιας φωτογράφισης, έχετε βρεθεί σε πολλά και διαφορετικά μέρη, όπως φάρμες, κελάρια, τυροκομεία, street food πάγκους κ.α. Υπάρχει κάποια εμπειρία φωτογράφισης που θα σας μείνει αξέχαστη και γιατί;

Είναι αλήθεια ότι έχω βρεθεί σε πάρα πολλούς χώρους φωτογράφισης και αυτό, βεβαία, είναι και το πολύ ενδιαφέρον στη δουλειά ενός φωτογράφου. Μπορώ να θυμηθώ δύο πολύ ιδιαίτερες φωτογραφίσεις. Η πρώτη ήταν μέσα σε ένα εργοστάσιο τυποποίησης κοτόπουλων. Η αλυσίδα της παραγωγής του εργοστασίου ξεκινούσε από ζωντανά κοτόπουλα και κατέληγε σε κάθε είδους παρασκευής τους. Η δεύτερη αξέχαστη εμπειρία ήταν στην Ιταλία, όταν φωτογραφίζαμε για την ιταλική Coca Cola σε ένα από τα πιο μεγάλα studio του Mιλάνου. Εκεί έπρεπε να οργανώσω μία πολύ απαιτητική φωτογράφιση, στην οποία έπαιρναν μέρος περίπου 20 άτομα.

 

 

Πού στοχεύετε μέσα από τη δουλειά σας και ποιο είναι το μεγαλύτερο όνειρό σας;

Το ιδανικό για εμένα είναι ότι μπορεί κάποιος να εκφράζεται μέσα από τη δουλειά του. Όταν αυτή η καλλιτεχνική έκφραση έχει και την ανάλογη αποδοχή από τον κόσμο, τότε αυτό είναι το ιδανικό. Στόχος μου, λοιπόν, είναι να συνεχίσω να κάνω αυτό που με εκφράζει και αγαπώ, έχοντας συνεργασίες σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

theodosis_pasta theodosis_tarte

 

 

Brief Q&A

Αγαπημένο πιάτο: χουνκιάρ μπεγιεντί

Γλυκός πειρασμός: λουκουμάδες με μερέντα

Όταν φωτογραφίζω: ακούω μουσική

Iδανικός ταξιδιωτικός προορισμός: Κρήτη

Γλυκό ή αλμυρό: αλμυρό

 

 

www.theodosisgeorgiadis.com

Instagram: @theodosis

mariamylona@cozyhome.gr

Οne quote, my point of view... “Let me live, love, and say it well in good sentences” Sylvia Plath