Home / Lifestyle  / Concrete project: Βγάζοντας το μουσείο από το μουσείο!

Concrete project: Βγάζοντας το μουσείο από το μουσείο!

Έχοντας ως πηγή έμπνευσης τα μουσειακά εκθέματα και ως βασική επιδίωξη τη μύηση στην αισθητική σε καθημερινό επίπεδο, οι εικαστικοί Βίκη Φιλίππου και Νίκος Ασπρούλης αποτελούν την ομάδα the concrete project, που δραστηριοποιείται στο σχεδιασμό και την υλοποίηση χρηστικών αντικειμένων με κύριο υλικό το μπετόν.

 

 

Κατασκευάζετε αντικείμενα με κύριο υλικό το μπετόν. Πώς σας ήρθε η ιδέα για την τόσο απρόσμενη χρήση του συγκεκριμένου υλικού και πόσο εύκολο είναι το μπετόν στη διαχείρισή του;

 

Η κατασκεύη των αντικειμένων από μπετόν προήλθε από την ανάγκη μας να αναδείξουμε τις αισθητικές δυνατότητες, που έχει το συγκεκριμένο υλικό πέρα από την κατασκευή κτιρίων και τη χρήση του σε γνωστές εφαρμογές. Μέτα από πολλή έρευνα και μελέτη της τεχνολογίας του υλικού και μέσα από πολλές δοκιμές, καταφέραμε κατά κάποιο τρόπο, να δαμάσουμε το υλικό αυτό και να το προσαρμόσουμε στις δικές μας ανάγκες, ώστε αυτό που οραματιζόμαστε να γίνει πραγματικότητα.

 

 

Βασική σας επιδίωξη, όπως οι ίδιοι έχετε τονίσει, είναι “να βγει το μουσείο από το μουσείο” και να μπει στην καθημερινότητά μας. Πόσο αποκομμένος θεωρείτε ότι είναι ο σύγχρονος Έλληνας από τα μουσεία, αλλά και από την ιστορία του; Θεωρείτε, ότι για αυτό ευθύνεται μόνο ο ίδιος ή κρίνετε, πως υπάρχει ανάγκη εκσυγχρονισμού των μουσειακών μας χώρων;

 

Βασιζόμαστε σε στοιχεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και τα παρουσιάζουμε με ένα σύγχρονο τρόπο, κατανοώντας την ανάγκη του ανθρώπου να προχωρήσει,να εξελιχθεί χωρίς να χαθούν οι ρίζες του.Ο σύγχρονος ΄Ελληνας όχι απλά δεν είναι αποκομμένος απ΄τα μουσεία αλλά είναι και ενεργός. Αναζητά,μαθαίνει.Δεν είναι ένας απλός θεατής, πολύ περισσότερο τώρα που ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται τα μουσεία δομείται σε σύγχρονα πλάισια και εναλλακτικές δράσεις μέσα από τις νέες τεχνολογίες.

 

 

Έχετε, επίσης, πει πως θέλετε να μυήσετε τον αγοραστή στην αισθητική σε καθημερινό επίπεδο, συνδυάζοντας στις δημιουργίες σας το γούστο με την οικονομική τιμή. Πώς θα μπορούσε κάτι τέτοιο να καταστεί εφικτό σε ένα γενικότερο πλαίσιο ζωής στην Ελλάδα; Θεωρείτε πως στη χώρα μας η αισθητική “πληρώνεται ακριβά”; Και να ναι, τι θα μπορούσε ίσως να αλλάξει σε αυτό το κομμάτι;

 

Πολύς κόσμος έχει την ανάγκη να εντάξει στη ζωή του και στην καθημερινότητά του την αισθητική και είναι σημαντικό σ’αυτην να έχουμε πρόσβαση όλοι. Αυτό όμως δεν είναι πάντα και για όλους εφικτό ,πολύ περισσότερο τώρα που διανύουμε μια τόσο δύσκολη περίοδο, μιας και πολλές φορές η αισθητική είναι συνυφασμένη με την ακριβή τιμή. Απ΄την άλλη, βέβαια, μην ξεχνάμε οτι κάποια προϊόντα, για να κατασκευαστούν απαιτούνται ειδικές τεχνικές και μέσα, τα οποία σίγουρα επηρεάζουν την τελική τιμή του προϊόντος. Επίσης τα προϊόντα, που προέρχονται από εισαγωγές επιβαρύνουν το κόστος.Στην Ελλάδα πλέον υπάρχουν σχεδιαστές και δημιουργοί, με βασικό κριτήριο την αισθητική, που προσφέρουν τα προϊόντα τους σε προσιτές τιμές. Όσοι περισσότεροι επενδύσουν πάνω σ’ αυτό, σίγουρα θα είναι όφελος και για τις δυο πλευρές.

 

 

Τι αντικείμενα μπορούμε να βρούμε στη συλλογή σας; Και ποια ήταν η ανταπόκριση του ελληνικού αγοραστικού κοινού σε αυτά;

 

Είναι αντικείμενα χρηστικά, στα οποία κύριο μέλημά μας είναι να προσδώσουμε εικαστικά χαρακτηριστικά (γλυπτικότητα, ζωγραφικότητα, υφές), μιας και οι δυο δημιουργοί είμαστε εικαστικοί.Η ανταπόκριση του κοινού ήταν άμεση και αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα, γιατί δείχνει οτι η εφευρετικότητα και η δημιουργικότητα αναγνωρίζονται και στηρίζονται ακόμα και σε δύσκολους καιρούς. Αυτό μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε. Τους ευχαριστούμε πολύ. 

 

  

 

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον; Υπάρχει κάποια καινούρια συλλογή “στα σκαριά”, ακόμη και σε θεωρητικό πλαίσιο;

 

Μετά τη συνεργασία μας με μουσεία της Ελλάδας και με concept stores στην Ελλάδα και την Ολλανδία,επιδίωξή μας είναι να επεκταθούμε και σε άλλες χωρες του εξωτερικού. Στην τελευταία έκθεση Greek Brand New, στην οποία συμμετείχαμε, παρουσιάσαμε δυο καινούριες συλλογές, οι οποίες βρήκαν άμεση ανταπόκριση, ωστόσο υπάρχουν και νέες ιδέες μας, που βρίσκονται ακόμη σε επίπεδο έρευνας και τις οποίες θα σας παρουσιάσουμε στο μέλλον.

 

  

 

instagram @vfartndesign

twitter: vfartndesign

pinterest: vfartndesign

[email protected]

Journalist, blogger, dreamer... Believe you can. And you're halfway there!