Home / Wellness  / Psychology  / 5 βήματα προς την ευτυχία!

5 βήματα προς την ευτυχία!

Επιστημονικά τσεκαρισμένα και αποτελεσματικά

Η αρχή της νέας εβδομάδας αποτελεί και μια αφορμή για ένα ισχυρό restart που θα μας βοηθήσει να αισθανθούμε καλύτερα και να φτάσουμε πιο κοντά στην ευτυχία. Αν και δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές για την ευτυχία, η επιστήμη μας έχει χαρίσει 5 αποτελεσματικά tips που αν τα ακολουθήσουμε νιώθουμε καλύτερα και βάζουμε δυνατά θεμέλια για την προσωπική μας ευημερία. Ξεκινάμε:

 

10 λεπτά καθημερινή άσκηση

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Happiness Studies, 10 μόλις λεπτά καθημερινής άσκησης είναι αρκετά για να αυξήσουν τα επίπεδα της ευτυχίας μας. Η άσκηση άλλωστε συμβάλλει στην αύξηση παραγωγής των ενδορφινών, οι οποίες είναι υπεύθυνες για το αίσθημα ευφορίας. Τι περιμένετε λοιπόν; 

 

Ποιοτικότερος ύπνος

Ένα ακόμη απλό tip που μπορείτε να ακολουθήσετε για να δώσετε ένα extra boost στη διάθεσή σας, είναι ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος. Μια νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε περίπου 8.000 Βρετανούς από το Oxford Economics και το National Centre for Social research, απέδειξε πως ο ύπνος σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την ευημερία και είναι μάλιστα σημαντικότερος παράγοντας για να είναι κανείς ευτυχισμένος, συγκριτικά με την καλή σεξουαλική ζωή ή το αίσθημα ασφάλειας σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά. 

 

 

Η αξία της προσφοράς

Δείξτε αγάπη και κατανόηση στους γύρω σας, βοηθήστε ανθρώπους που θεωρείτε ότι βρίσκονται σε ανάγκη και κάντε εθελοντισμό. Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε από το Harvard Health, ο εθελοντισμός σε τακτική βάση συσχετίστηκε με την αύξηση των επιπέδων ευτυχίας, καθώς οι εθελοντές επωφελούνται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους από αυτόν. Συγκεκριμένα, η εθελοντική εργασία μας συνδέει με την κοινότητα, προωθεί το αίσθημα προσωπικής ολοκλήρωσης, ενισχύει την αυτοεκτίμησή μας και μειώνει το στρες. 

 

Η απόσταση από την εργασία 

Μπορεί να μην δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην επίδραση που έχουν οι μετακινήσεις στη διάθεσή μας, όμως είναι γεγονός πως η κίνηση και η καθημερινή μετακίνηση προς τη δουλειά μας, διαδραματίζουν ισχυρό ρόλο στην ευτυχία μας. Ο Daniel Gilbert, ψυχολόγος στο Harvard έχει δηλώσει κατηγορηματικά «Η οδήγηση στην κίνηση είναι ένα είδος καθημερινής κόλασης» και η άποψή του μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους. Οι καθημερινές μετακινήσεις μας εξουθενώνουν και μας αγχώνουν, επιδρώντας αρνητικά στη διάθεσή μας. Προσπαθήστε να βρείτε ένα σπίτι κοντά στη δουλειά σας και να περπατάτε προς αυτήν, όταν κάτι τέτοιο βέβαια είναι εφικτό.

 

 

Η επαφή με τη φύση

Αποτελέσματα αγγλικής μελέτης από το University of Sussex απέδειξαν πως οι συμμετέχοντες ήταν πιο ευδιάθετοι όταν βρέθηκαν σε εξωτερικούς χώρους και περισσότερο κοντά στη φύση από ότι όταν ήταν σε αστικά περιβάλλοντα. Μια βόλτα στο πάρκο και στη θάλασσα ή μια επίσκεψη στην εξοχή μπορεί να μας κάνει πραγματικά ευτυχισμένους! 

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!