Home / Wellness  / Health  / Πώς να αντιμετωπίσεις τη διάρροια

Πώς να αντιμετωπίσεις τη διάρροια

Πώς να αντιμετωπίσεις την διάρροια
Τι πρέπει να προσέξεις και τι μπορείς να φας όσο εμφανίζεις τα δυσάρεστα συμπτώματα.

Ο εμετός και η διάρροια μπορεί να συμβούν ταυτόχρονα για διάφορους λόγους. Η βασική αιτία είναι η παρουσία κάποιου ιού ή γαστρεντερικής λοίμωξης στο εσωτερικό του πεπτικού σου συστήματος.
Υπάρχουν ωστόσο και άλλοι λόγοι για τους οποίους μπορεί να εμφανίσεις αυτά τα συμπτώματα ταυτόχρονα, είτε επειδή εχθές ήπιες πολύ παραπάνω από όσο θα έπρεπε, είτε ίσως επειδή είσαι έγκυος. Όλα τα σενάρια είναι πιθανά.
Όσο λοιπόν προσπαθείς να βρεις την εξήγηση στο πρόβλημά σου, εμείς ερχόμαστε να σου δώσουμε λύσεις για το τι πρέπει να προσέξεις και τι μπορείς να φας όσο εμφανίζεις αυτά τα συμπτώματα.

 

 

Πώς να αντιμετωπίσεις την διάρροια

 

 

Αφυδάτωση

Η αφυδάτωση είναι μια επιπλοκή της διάρροιας και του εμετού και συμβαίνει όταν το σώμα χάνει πάρα πολύ υγρό.Τα συμπτώματα σε ενήλικες περιλαμβάνουν:

  • ακραία δίψα
  • ξερό στόμα
  • ούρηση λιγότερο από το συνηθισμένο
  • σκούρα ούρα
  • ζαλάδα
  • κούραση

 

9Χ9 TIPS.

Εδώ είναι μερικοί τρόποι γενικής φύσεως με τους οποίους μπορείς να αντιμετωπίσεις τον εμετό και τη διάρροια στο σπίτι:

  1. Προσπάθησε να τρως αργά μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  2. Ξεκουράσου αρκετά.
  3. Απέφυγε το άγχος.
  4. Πίνε πολλά καθαρά υγρά όπως νερό, ζωμό, σόδες χωρίς γεύση και αθλητικά ποτά.
  5. Φάε κράκερ αλατιού.
  6. Απόφυγε τα τρόφιμα που είναι λιπαρά, πικάντικα ή πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη.
  7. Απόφυγε τα γαλακτοκομικά.
  8. Απόφυγε την καφεΐνη.
  9. Πλένε συχνά τα χέρια σου με σαπούνι και νερό.

 

Όταν έχεις διάρροια, τα τρόφιμα που τρως και τα τρόφιμα που αποφεύγεις μπορεί να είναι κρίσιμα για να σε βοηθήσουν να γίνεις καλά γρηγορότερα. Όσο αντιμετωπίζεις διάρροια ή αναρρώνεις από αυτήν, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός τροφίμων που θέλεις να αποφύγεις. Αυτά τα τρόφιμα μπορούν να προκαλέσουν το πεπτικό σύστημα και να επιδεινώσουν ή να παρατείνουν τη διάρροια.

 

Πώς να αντιμετωπίσεις την διάρροια

 

Ποια τρόφιμα να προτιμήσεις. 

ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Μήλομπανάνες, ροδάκινα, βερίκοκα, κονσερβοποιημένα αχλάδια, γκρέιπφρουτ, πατάτες, πεπόνια, κολοκύθα.

ΨΩΜΙ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ
Οatmeal, πίτουρο βρώμης, λευκό ρύζι, απλές χυλοπίτες, λευκό ψωμί, κουλούρια, κράκερ, κρέμα σιταριού.

ΠΡΩΤΕΙΝΟΥΧΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
Τυρί (ειδικά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά), γιαούρτι, αυγά, άπαχο ψάρι, βόειο κρέας, χοιρινό, πουλερικά χωρίς δέρμα.

 

Ποια τρόφιμα να περιορίσεις. 

ΓΑΛΑ
Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Μερικά άτομα μπορεί να γίνουν προσωρινά δυσανεκτικά στη λακτόζη όταν εμφανίζουν διάρροια (έτσι μπορούν να επωφεληθούν από επιλογές χαμηλότερης λακτόζης, όπως τυρί, γιαούρτι).

ΨΩΜΙ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ
Ολόκληρο σιτάρι, προϊόντα πίτουρου, προϊόντα ολικής και ψωμί πολύσπορο.

ΠΡΩΤΕΙΝΟΥΧΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
Αποξηραμένα φασόλια, αποξηραμένα μπιζέλια, φακές, ξηροί καρποί και σπόροι, και τηγανητά κρέατα, ψάρια και πουλερικά.

ΛΙΠΑΡΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
Τα τηγανητά, τα λιπαρά, τα πικάντικα, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, ειδικά εκείνα με πρόσθετα, το χοιρινό και μοσχαρίσιο κρέας.

ΔΙΑΦΟΡΑ
Το αλκοόλ, τον καφέ, την σόδα και άλλα ποτά με καφεΐνη ή ανθρακούχα, τα τεχνητά γλυκαντικά συμπεριλαμβανομένης της σορβιτόλης.

ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Δαμάσκηνα, χυμός δαμάσκηνου, μούρα, ημερομηνίες, ξηροί καρποί, σύκα, πράσινα φασόλια, μπιζέλια, λαχανάκια Βρυξελλών, καλαμπόκι, μπρόκολο. 

 

Το άρθρο “Πως να Αντιμετωπίσεις τη Διάρροια” συντάχθηκε από την ομάδα της Restart Diet – Διαιτολόγοι – Διατροφολόγοι και δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο CozyVibe.

Ακολουθήστε τη Restart Diet σε Instagram & Facebook για οδηγίες αναφορικά με τη διατροφή σας, βίντεο με συνταγές & λύσεις για την οργάνωση της δίαιτάς σας!

restartdiet@gmail.com

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΙ ΓΕΝΟΥΣ ΘΗΛΥΚΟΥ * Η Γεωργία: η κόρη του ‘‘ας κάνουμε ένα meeting’’! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης / Master practitioner in eating disorders, ΚΕΑΔΔ / Msc στην αθλητική διατροφή, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (in progress) * Η Γιώτα: η κόρη της πατέντας! Β. Διαιτολόγος Διατροφολόγος / Master practitioner in eating disorders, ΚΕΑΔΔ * Η Ναταλία: η κόρη της οργάνωσης! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης / FODMAP/ IBSmanagement dietitian, King’s College London * Η Ευγενία: η κόρη του ‘‘πρώτα όμως cafe’’! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος