Home / Wellness  / Diet & Fitness  / Η μοναδική Μάντη Περσάκη μας δίνει σούπερ fitness tips

Η μοναδική Μάντη Περσάκη μας δίνει σούπερ fitness tips

Η μοναδική Μάντη Περσάκη μας δίνει σούπερ fitness tips
Μάντη Περσάκη: Η personal trainer των επωνύμων και εξειδικευμένη Pilates guru μας αποκαλύπτεται. 

Μιλά με πάθος αλλά και βαθιά γνώση για το Pilates που αγαπά τόσο πολύ και πρωτογνώρισε όταν ήταν φοιτήτρια. Από τότε το έχει λατρέψει και έχει καταφέρει επίσης πολλούς επώνυμους αλλά και ανώνυμους ασκούμενους να το επιλέγουν με χαρά ως τον τρόπο εκγύμνασής τους. Η Μάντη Περσάκη είναι μία επιτυχημένη personal trainer και επιχειρηματίας -πρόσφατα μάλιστα εγκαινίασε το νέο της studio “Pilates by Mandy” στο Νέο Ψυχικό!- μητέρα και σύζυγος, καθώς και διδακτορική φοιτήτρια που μελετά σε βάθος το αντικείμενό της. Μιλήσαμε μαζί της για ενδιαφέροντα fitness ζητήματα και πολλά άλλα, ενώ μοιράστηκε μαζί μας πολύτιμα tips ασκήσεων και διατροφής για τις γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους αλλά και για την περίοδο μετά τη γέννα.

 

Μιλήστε μας λίγο για εσάς και τη ζωή σας. Πού μεγαλώσατε; Πώς ασχοληθήκατε με τη γυμναστική; Ήταν πάντα αυτό με το οποίο θέλατε να ασχοληθείτε και γιατί εξειδικευτήκατε στο Pilates;

Μεγάλωσα στην Αθήνα. Από πολύ μικρή (2ετών περίπου) ξεκίνησα την κολύμβηση. Είναι γεγονός ότι τότε ήταν η επιλογή των γονιών μου κι όχι δική μου. Άλλωστε ο αθλητισμός είναι αρχικά μία απόφαση των γονιών διότι θέλει και μία προσπάθεια από την οικογένεια, όπως και θυσίες. Από τότε οι γονείς μου προσπάθησαν ώστε να αγαπήσω τον αθλητισμό. Ήμουν λοιπόν κολυμβήτρια στην ομάδα του Παλαιού Φαλήρου και στη συνέχεια στην ομάδα της Βουλιαγμένης. Μπήκα στο πανεπιστήμιο, είχα περάσει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, αλλά τελικά με κέρδισε ο αθλητισμός -παρά τις επιθυμίες των γονιών μου και μπήκα στα ΤΕΦΑΑ. Στη συνέχεια στο πρώτο έτος της σχολής επειδή ήθελα να γνωρίσω διάφορους τρόπους εκγύμνασης, που ήταν μόδα τότε, ανακάλυψα το Pilates. Το αγάπησα από την πρώτη στιγμή γιατί κατάλαβα ότι προερχόταν από χώρους του αθλητισμού όπως η ενόργανη, η ρυθμική γυμναστική, οι πολεμικές τέχνες, η φυσικοθεραπεία και δεν ήταν απλά μια μόδα. Προσπάθησα κάθε χρονιά του πανεπιστημίου να μελετήσω κάθε έναν από τους παραπάνω χώρους ώστε να το μάθω σε βάθος. Μου άρεσε γιατί είναι μία μορφή άσκησης που δεν έχει αντενδείξεις, απευθύνεται σε όλους από παιδιά μέχρι ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, και έχει μόνο οφέλη. Το αγάπησα από την πρώτη στιγμή και προσπάθησα να το εξελίξω!

 

Η μοναδική Μάντη Περσάκη μας δίνει σούπερ fitness tips Η μοναδική Μάντη Περσάκη μας δίνει σούπερ fitness tips

 

 

Ποια είναι τα μεγαλύτερα οφέλη του Pilates και σε ποιους ανθρώπους θα τo συστήνατε και γιατί;

To Pilates είναι η πιο τέλεια μορφή άσκησης διότι δεν έχει αντενδείξεις. Bελτιώνει όλες τις παραμέτρους φυσικής κατάστασης και έχει πάρα μα πάρα πολλά οφέλη. Το επιλέγουν άνθρωποι με σοβαρά μυοσκελετικά προβλήματα μετεγχειρητικά, αυτοάνοσα νοσήματα, με διάφορα θέματα υγείας, καρκονοπαθείς… Μπορούν να το κάνουν όλοι και σε όλους έχει κάτι να προσφέρει. Το επιλέγουν επίσης αθλητές υψηλών προδιαγραφών -κάνουν οι αθλητές του NBA, η Manchester, εγώ προπονώ την ομάδα του Ολυμπιακού στο Μπάσκετ, αλλά και άνθρωποι που δεν έχουν ξαναγυμναστεί ποτέ στη ζωή τους.

To Pilates είναι ένα όπλο για τον ασκούμενο όπως και για τον αθλητή που πραγματικά μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά σε όλες τις παραμέτρους της φυσικής του κατάστασης.

 

Πώς σας δόθηκε ο τίτλος “η γυμνάστρια των επωνύμων”. Τι σημαίνει και τι συνεπάγεται ακριβώς αυτό;

Είναι αλήθεια ότι έχουμε πάρα πολλούς επώνυμους ασκούμενους, αυτό όμως είναι κάτι που δεν διαφημίσαμε ή διαφημίζουμε ποτέ. Ο χαρακτηρισμός αυτός δόθηκε γιατί οι επώνυμοι αθλούμενοί μας μιλούν για εμάς δημόσια και επικοινωνούν τη δουλειά μας. Είναι ένα κοινό το οποίο έχει υψηλές απαιτήσεις και δικαιολογημένα γιατί είναι πάρα πολύ σημαντική η εικόνα του για τη δουλειά του, όπως επίσης και το ευζήν, ενώ τέλος οι διάσημοι αποτελούν και πρότυπα. Οπότε οι επώνυμοι που είναι πχ δημοσιογράφοι, παρουσιαστές και τραγουδιστές καθώς εκτίθενται επιθυμούν μία καλή εικόνα, ένα υγιές σώμα και πνεύμα -τον συνδυασμό άλλωστε που πρεσβεύει ο αθλητισμός. Οι δε επώνυμοι αθλητές και πιο πολύ οι αθλητές υψηλού επιπέδου που ανήκουν σε εθνικές ομάδες επιλέγουν το pilates γιατί έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει πάρα πολύ τις επιδόσεις τους, ενώ απομακρύνει τον κίνδυνο τραυματισμών.

Κατά την περίοδο της καραντίνας ήσασταν έγκυος και γεννήσατε το δεύτερο αγοράκι σας; Πώς ήταν αυτή η εμπειρία σε τόσο πρωτόγνωρες συνθήκες και τι αποκομίσατε από αυτήν;

Θεωρώ ότι όποια δυσκολία κι αν βιώνουμε -και αυτό πρεσβεύω λόγω της άσκησης- πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι. Σίγουρα ήταν μία δύσκολη κατάσταση, δεν ήταν καθόλου ευχάριστο για μένα όλο αυτό και μου ήταν πολύ δύσκολο για παράδειγμα να γεννήσω χωρίς να έχω δίπλα μου στο νοσοκομείο ούτε τη μητέρα μου ή τους συγγενείς μου. Ωστόσο αυτό που αποκόμισα είναι ότι στις δυσκολίες δεν πρέπει να σταματάει η ζωή μας, δεν πρέπει να φοβόμαστε. Οι άνθρωποι είμαστε φτιαγμένοι για να λύνουμε προβλήματα και με προσοχή και σύνεση νομίζω ότι μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα! Είναι μία δυσκολία και μία δοκιμασία που νομίζω ότι τελικά -εάν είμαστε σωστοί- θα μας κάνει καλύτερους.

 

 

Η μοναδική Μάντη Περσάκη μας δίνει σούπερ fitness tips

 

 

Καθώς είστε και μία ευτυχισμένη μαμά 2 παιδιών και γνωρίζετε από ιδία εμπειρία τι εστί εγκυμοσύνη και γέννα, μπορείτε να μας δώσετε κάποιες συμβουλές γυμναστικής για εγκυμονούσες γυναίκες και αντίστοιχα γυναίκες που έχουν γεννήσει; Γιατί είναι ωφέλιμη η άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Η άσκηση κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και κυρίως οι ασκήσεις ενδυνάμωσης θεωρούνται ασφαλείς και ευεργετικές. Η έγκυος παραμένει σε φόρμα κάνοντας άσκηση και δεν έχει πόνους στη μέση, βελτιώνει τον μυϊκό τόνο, τη δύναμη, την ευλυγισία και την αντοχή. Η άσκηση προετοιμάζει καλύτερα για τη σωματική δοκιμασία του τοκετού και χαρίζει ένα αίσθημα ευεξίας.

Η διατήρηση της φόρμας σας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης συμβάλλει στη μείωση του άγχους, της ανησυχίας και της κατάθλιψης, ενώ μπορεί να βελτιώσει ακόμα και τον ύπνο σας.

Το ίδιο σημαντικό και αναγκαίο είναι η άσκηση και μετά την εγκυμοσύνη όταν βέβαια το επιτρέψει ο γυναικολόγος. Το πρόγραμμα που θα πρέπει να ακολουθήσει πρέπει να είναι προοδευτικό και ήπιο με απλές ασκήσεις.

Ιδανικό πρόγραμμα άσκησης μετά τον τοκετό είναι το pilates. Προτιμάμε το pilates επειδή είναι ακίνδυνος τρόπος εκγύμνασης, προσιτός στις περισσότερες γυναίκες, τόσο από πλευράς ηλικίας όσο και επιπέδου φυσικής κατάστασης.

 

Αυτά που προτείνω για να επανέλθουμε γρήγορα στο επιθυμητό βάρος μετά τον τοκετό είναι αυτά που ακολουθώ και εγώ.

  • Δεν ξεχνάω ποτέ το πρωινό μου με γαλακτοκομικό και δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Μια fitness bar για δεκατιανό ή και ξηρούς καρπούς ώστε να καλύψω την ανάγκη για γλυκό αλλά και για να έχω την απαραίτητη ενέργεια.
  • Το μεσημέρι πρωτεΐνη και πάντα σαλάτα βραστή ή ωμή.
  • Το απόγευμα 1-2 φρούτα που είναι απαραίτητα για το ανοσοποιητικό μας ειδικά στην περίοδο που διανύουμε τον Covid-19.
  • Tο βράδυ φυσικά ένα ελαφρύ γεύμα που να περιέχει σαλάτα.

Extra tip: Δεν ξεχνάω να πίνω 8-10 ποτήρια νερό για σωστή ενυδάτωση.

 

Ανάμεσα στους ρόλους της μαμάς και συζύγου, επιχειρηματία και γυμνάστριας και γενικώς πολυάσχολης γυναίκας έχετε αναλάβει και τον ρόλο της διδακτορικής φοιτήτριας. Μιλήστε μας για τη σημασία που έχει για εσάς αυτή η ακαδημαϊκή σας ενασχόληση. Πάνω σε ποιο αντικείμενο κάνετε το διδακτορικό σας. Αλήθεια προλαβαίνετε;

Η αλήθεια είναι ότι ακούγονται πολλά αλλά με προγραμματισμό -επειδή ήμουν και αθλήτρια έχω μάθει να είμαι πειθαρχημένη- όλα γίνονται αν τα θέλεις πραγματικά. Για μένα το διδακτορικό και η ακαδημαϊκή προσέγγιση ήταν μονόδρομος. Μόνο από το Πανεπιστήμιο μπορείς να πάρεις την εμπεριστατωμένη γνώση που χρειάζεσαι, ειδικά όταν ασχολείσαι με ένα δύσκολο αντικείμενο, με τον άνθρωπο. Έκανα την προπονητική παρέμβαση που επέλεγα στους ασκούμενους καο μετά μελετούσα τα αποτελέσματα. Μετά από τέσσερα χρόνια ολοκληρώνω το διδακτορικό μου στο Τμήμα Νοσηλευτικής στην Ιατρική Σχολή Αθηνών. Πρόκειται για μία συγκριτική μελέτη που διερευνά κατά πόσο το pilates βελτιώνει καρδιαναπνευστικά ζητήματα και την ποιότητα ύπνου. Γίνεται μία προπονητική παρέμβαση τεσσάρων μηνών σε ένα δείγμα 60 ατόμων και συγκρίνουμε κάποιες ομάδες, κάποιες καπνίστριες, κάποιες μη καπνίστριες, κατά πόσο θα βελτιωθούν στο κομμάτι το καρδιαναπνευστικό και κατά πόσο η άσκηση pilates θα βελτιώσει την ποιότητα ύπνου. Έχουμε καταπληκτικά αποτελέσματα, θα βγει μία πάρα πολύ καλή μελέτη!

 

Τι γνώμη έχετε για τα fitness trends;

Φυσικά και υπάρχουν fitness trends, απλά είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι δεν γίνεται να είναι αποδεκτό από την επιστήμη της φυσικής αγωγής οτιδήποτε δεν έχει μελετηθεί και δεν έχει πάρει μία ακαδημαϊκή εγκυρότητα. Για να γίνει αποδεκτό πρέπει να πληροί κάποιες προϋποθέσεις και να είναι έγκυρο επιστημονικά, πρέπει δηλαδή πρώτα να γίνουν έρευνες, να μελετηθεί η συγκεκριμένη άσκηση και να δούμε αν υπάρχουν αντενδείξεις στον πληθυσμό. Στη συνέχεια μπορούμε να ακολουθήσουμε αυτό το fitness trend.

 

Πώς μπορεί ένας υποψήφιος αθλούμενος να βρει το είδος άσκησης που του ταιριάζει και πώς ο γυμναστής συμβάλλει σε αυτό; Ακόμη, πώς μπορεί ένας άνθρωπος να αγαπήσει τη γυμναστική και να την εντάξει στη ζωή του;

Είναι σημαντικό ο υποψήφιος αθλούμενος να ξέρει τι του αρέσει γιατί έτσι η ενασχόλησή του με τη γυμναστική θα έχει διάρκεια, όμως μόνο ένας επιστήμονας φυσικής αγωγής μπορεί να τον καθοδηγήσει σωστά, ώστε να πετύχει τα αποτελέσματα που επιθυμεί. Αυτό που θα έλεγα σε έναν άνθρωπο για να τον παροτρύνω να αγαπήσει τη γυμναστική είναι αρχικά να τη δοκιμάσει. Η αρχή ναι είναι πάντα δύσκολη και μπορεί κάποιος που δεν έχει ξαναγυμναστεί στη ζωή του να δυσκολευτεί, να βαρεθεί και πολλά ακόμη. Όμως στη συνέχεια βλέποντας τα οφέλη και τα θετικά αποτελέσματα στον οργανισμό του θα θέλει να συνεχίσει την άσκηση. Μετά από τους πρώτους δύο μήνες είμαι βέβαιη πως θα αγαπήσει τη γυμναστική και θα γίνει για εκείνον τρόπος ζωής, γιατί η γυμναστική δεν ψεύδεται.

 

Η μοναδική Μάντη Περσάκη μας δίνει σούπερ fitness tips

Η μοναδική Μάντη Περσάκη μας δίνει σούπερ fitness tips

 

 

Δυστυχώς λόγω των νέων εξελίξεων, η λειτουργία των γυμναστηρίων τέθηκε σε αναστολή. Ποιο είναι το σχόλιό σας πάνω σε αυτό ως επαγγελματίας του χώρου και ιδιοκτήτρια γυμναστηρίων;

Εννοείται ότι είναι προτεραιότητα η υγεία όλων μας, ωστόσο προφανώς και το θεωρώ άδικο εφόσον τα γυμναστήρια μου για παράδειγμα και τα γυμναστήρια συναδέλφων δεν έχουν συνδεθεί με κανένα κρούσμα. Είναι άδικο να μην μπορεί ο κόσμος να γυμναστεί κάπου με ασφάλεια και τηρώντας φυσικά τα μέτρα, καθώς η άσκηση είναι το σημαντικότερο φάρμακο για την σωματική και την ψυχική υγεία..

 

Έχετε σχέδια ή όνειρα για το μέλλον;

Φυσικά και έχω. Στα όνειρά μου είναι προφανώς να ολοκληρώσω το διδακτορικό μου και να συνεχίσω την έρευνα στο κομμάτι που αγαπάω τόσο πολύ, το pilates, και γιατί όχι να μπορέσουμε να ανοίξουμε σε κάθε γειτονιά ένα “Pilates by Mandy”!

 

 

Q&A

Η γυμναστική είναι: Όλη μου η ζωή.

3 λέξεις που με χαρακτηρίζουν: Επίμονη, ειλικρινής, doer.

Το πνεύμα μου ηρεμεί όταν: Είμαι με την οικογένειά μου.

Το μεγαλύτερό μου πλεονέκτημα: Βρίσκω λύσεις σε όλα τα προβλήματα.

Το μειονέκτημά μου: Μάλλον η ειλικρίνειά μου (γέλια).

Είμαι ευτυχισμένη όταν: Πάντα!

Η “ένοχη” απόλαυσή μου: Η pizza (γέλια).

Αγαπημένη μου fitness συνταγή: Τα δημητριακά με μαύρη σοκολάτα και γάλα για πρωινό.

 

 

 

Ανακαλύψτε περισσότερα για την personal trainer Μάντη Περσάκη και για τα θαυματουργά οφέλη του Pilates στα παρακάτω:

www.mandypersaki.gr

@mandypbm

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!