Home / Family  / Δυσκολία στον ύπνο: Πώς να κοιμίσετε το παιδί σας

Δυσκολία στον ύπνο: Πώς να κοιμίσετε το παιδί σας

Όταν το παιδί σας αρνείται να κοιμηθεί και η προσπάθεια να το καταφέρετε να πέσει για ύπνο μοιάζει με νυχτερινή μάχη.

Ευτυχώς, υπάρχουν κάποιοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να κάνετε το παιδί σας να αισθάνεται πιο ασφαλές και ήσυχο ώστε να απολαύσει και εκείνο αλλά και εσείς πιο ξεκούραστο και ποιοτικό ύπνο.

 

Βοηθήστε το να κοιμάται μόνο του.

Οι παιδοψυχολόγοι είναι αρνητικοί απέναντι στην ιδέα τα παιδιά να κοιμούνται μαζί με τους γονείς τους. Είναι όντως μια κακή συνήθεια που δεν αφήνει το παιδί σας να γίνει πιο ανεξάρτητο. Αν θέλετε να αποφύγετε νυχτερινές επισκέψεις, εξηγήστε στο παιδί σας ότι πρέπει να παραμείνει στο κρεβάτι του όλη τη νύχτα γιατί έτσι κοιμούνται όλα τα μέλη της οικογένειας καλύτερα. Όταν το παιδί σας εμφανιστεί στο δωμάτιό σας το βράδυ, γυρίστε το ήσυχα πίσω στο κρεβάτι του, πείτε του «όνειρα γλυκά» και κλείστε την πόρτα του δωματίου του. Ακολουθήστε αυτή την τακτική πιστά για 1 ή 2 εβδομάδες και το παιδί σας θα μάθει να κοιμάται όλη τη νύχτα στο δωμάτιό του.

 

Δημιουργήστε μια ρουτίνα ύπνου.

Δημιουργήστε μια νυχτερινή ρουτίνα ύπνου, η οποία θα διασφαλίσει την ηρεμία και την ποιότητα ύπνου του παιδιού σας. Η σταθερή αυτή ρουτίνα περιλαμβάνει ίσως μπάνιο, παραμύθια, διάβασμα κάποιας ιστορίας ή τραγουδάκια. Αφού βεβαιωθείτε πως την ακολουθείτε κάθε βράδυ, καθησυχάστε το παιδί σας και αφήστε το στο κρεβάτι μέχρι να κοιμηθεί. Πείτε του πως αν χρειαστεί οτιδήποτε θα είστε δίπλα του και με αυτόν τον τρόπο θα αισθάνεται ασφαλές και εν τέλει θα κοιμηθεί.

 

Δημιουργήστε τις κατάλληλες συνθήκες ύπνου.

Τόσο πριν την ώρα του ύπνου όσο και κατά τη διάρκεια οι συνθήκες θα πρέπει να είναι ευνοϊκές ώστε το παιδί σας να κοιμηθεί με ευκολία. Αποφύγετε να παρακολουθεί το παιδί τηλεόραση ή να ασχολείται με ηλεκτρονικές συσκευές όπως τάμπλετ και περιορίστε τις έντονες σωματικές δραστηριότητες πριν από τον ύπνο, διότι προκαλούν υπερένταση και υπερδιέγερση. Επιλέξτε κάποια μορφή δραστηριότητας που χαλαρώνει τον οργανισμό, όπως η εξιστόρηση μιας ιστορίας. Ακόμη, φροντίστε ώστε το παιδικό του δωμάτιο να είναι ένα περιβάλλον που ευνοεί τον ύπνο. Φροντίστε να είναι περιποιημένο και καθαρό, σκοτεινό όσο χρειάζεται ώστε να μην τρομάζει και ήσυχο.

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Lars Von Trier, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!

Review overview