Home / Lifestyle  / Αριστέα Κορκόβελου: H Ελληνίδα σύμβουλος της “House of Colour” μας μαθαίνει πώς να γίνουμε στυλίστες του εαυτού μας

Αριστέα Κορκόβελου: H Ελληνίδα σύμβουλος της “House of Colour” μας μαθαίνει πώς να γίνουμε στυλίστες του εαυτού μας

H Aριστέα Κορκόβελου, ως σύμβουλος της αγγλικής εταιρείας “House of Colour” και αντιπρόσωπός της στη Θεσσαλονίκη, μας μυεί μέσα από τα μοναδικά σεμινάριά της, στον κόσμο των χρωμάτων, της μόδας και του μακιγιάζ, δίνοντάς μας την ευκαιρία να γίνουμε οι ίδιοι, στυλίστες του εαυτού μας. Μας εξήγησε ποιο ακριβώς είναι το αντικείμενό της, πώς μυήθηκε εκείνη στον χώρο της χρωματολογίας και του στυλ αλλά και πώς κάποιοι μύθοι κατέληξαν να γίνουν κανόνες της μόδας.

 

 

Λίγα λόγια για τις σπουδές σου και την απόφασή σου να ασχοληθείς με το image consulting.

Έχω σπουδάσει Οργάνωση και Διοίκηση με κατεύθυνση Marketing στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια έκανα ένα μεταπτυχιακό στην Αθήνα στο Tourism Management, καθώς ξεκίνησα να βρίσκομαι στον χώρο του τουρισμού από τα 15 μου χρόνια, όταν ακόμη ήμουν πολύ περίεργη και δεν ήξερα με τι ήθελα να ασχοληθώ. Βρήκα ένα ξενοδοχείο και ξεκίνησα να εργάζομαι εκεί. Από τότε κάθε χρόνο δούλευα. Δούλεψα στο εξωτερικό, στη Βαρκελώνη, στην Τυνησία, στη Σερβία, πάνω στα Τουριστικά και το Marketing και γυρνώντας πίσω για να κάνω το μεταπτυχιακό μου, δούλεψα στο κομμάτι του Ανθρώπινου Δυναμικού, στον Αστέρα Βουλιαγμένης. Εκεί, έπειτα από έναν χρόνο, κατάλαβα πόσο μεγάλη ανάγκη έχουν οι άνθρωποι, να μάθουν να ντύνονται σωστά ανά περίσταση. Έτσι άλλαξε η καριέρα μου, καθώς αποφάσισα να ακολουθήσω τη συμβουλευτική. Παραιτήθηκα, λοιπόν, από την προηγούμενη δουλειά μου και έτυχε εκείνη την περίοδο να ανοίξει μια θέση της “House of Colour” στη Θεσσαλονίκη, οπότε έγινα αντιπρόσωπος της εταιρείας.

 

Εξήγησέ μας λίγο παραπάνω τον όρο “σύμβουλος δημόσιας εικόνας και χρωματολόγος” . Ποια προσόντα απαιτούνται για το συγκεκριμένο αντικείμενο;

Δεν είμαι στυλίστρια, μακιγιέζ κλπ. Η “House of Colour”, μας εκπαιδεύει να εκπαιδεύουμε με τη σειρά μας τους ανθρώπους, να μάθουν να ντύνονται σωστά και να γίνουν οι στyλίστες του εαυτού τους. Αυτό το πετυχαίνουμε μέσα από μια σειρά σεμιναρίων πάνω στο χρώμα, το μακιγιάζ και το στυλ. Γι’ αυτό και το ονομάζουμε ταξίδι εξωτερικής συμβουλευτικής.

Σίγουρα θα πρέπει να γνωρίζει κανείς αγγλικά για αυτή τη θέση, καθώς η εταιρεία έχει έδρα της το Λονδίνο, οπότε όλη η εκπαίδευση είναι στα αγγλικά. Είναι σημαντικό να αγαπάς το στυλ, τη μόδα και κυρίως τον άνθρωπο, γιατί αλλιώς δε θα είσαι επιτυχημένος. Αυτή τη στιγμή με σκοπό να εξειδικευτώ ακόμα παραπάνω, παρακολουθώ ένα ακόμα μεταπτυχιακό στο πανεπιστήμιο Πειραιώς, “Fashion Marketing & Retailing”.

 

 

 

Tι είναι τοHouse of Colour” και πώς έγινε η πρώτη σου επαφή με αυτό. Τι σε οδήγησε εκεί;

H εταιρεία μετρά 32 χρόνια λειτουργίας, στην Ελλάδα έχει 20 χρόνια. Εγώ το πρώτο σεμινάριό μου στην “House of Colour” το έκανα στα 17 μου. Η μητέρα μου είχε δει μια κυρία στον δρόμο, η οποία ήταν πάρα πολύ αρμονική στην εμφάνισή της. Φορούσε χρώμα, που τότε δεν ήταν σύνηθες. Έτσι, μας σύστησε τον κόσμο της “House of Colour”. To είχε κάνει η ίδια το σεμινάριο και μας προέτρεψε να το παρακολουθήσουμε. Έτσι, παρακολουθήσαμε το πρώτο σεμινάριο χρώματος μαζί με τη μητέρα μου και μυήθηκα στον πολύχρωμο και ξεχωριστό κόσμο του “House of Colour”.

 

 

Ποιο είναι το μεγαλύτερο λάθος που κάνουμε οι περισσότερες/οι με την εικόνα μας και το πώς παρουσιάζουμε τον εαυτό μας, είτε στον προσωπικό είτε στον επαγγελματικό τομέα;

Ένα τεράστιο λάθος που υπάρχει στην Ελλάδα, είναι ότι λόγω της κρίσης, καταλήξαμε να προτιμούμε τα μουντά χρώματα. Γιατί πιστεύουμε ότι μας κάνουν να νιώθουμε ασφάλεια, κυρίως το μαύρο χρώμα, το οποίο και έχουμε ως βασικό χρώμα στην γκαρνταρόμπα μας. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι το μαύρο και το άσπρο, ταιριάζουν μόνο στο 1/4 του πληθυσμού του πλανήτη!

Το δεύτερο λάθος είναι ότι επηρεαζόμαστε από τη μόδα, μπερδευόμαστε και συχνά τα μπλέκουμε όλα μαζί και πέφτουμε σε λάθη. Δημιουργούμε εικόνες χωρίς σύσταση. Συνήθως δεν ξέρουμε τι να βάλουμε. Δεν ακούμε τι μας λέει ο εαυτός μας και η προσωπικότητά μας και παρασυρόμαστε σε κάτι, που τελικά δε μας πηγαίνει.

 

 

 

Πόσο μεγάλη σημασία έχει τελικά η εικόνα στις μέρες μας και τι μπορεί κανείς να κάνει, ώστε να εκπέμπει αυτοπεποίθηση και σιγουριά; Τι ρόλο παίζουν οι στυλιστικές μας επιλογές στη διαμόρφωση της εικόνας μας;

Τον μέγιστο ρόλο! Την πρώτη φορά που θα μας δει κάποιος χρειάζεται 60 δευτερόλεπτα για να σχηματίσει άποψη για εμάς και να αποφασίσει αν του αρέσουμε ή όχι. Αν θα μας κατατάξει στο θετικό ή στο αρνητικό ημισφαίριο. Σκεφτείτε τώρα όταν πηγαίνει κάποιος σε μία συνέντευξη και φοράει άσπρα ή μαύρα τι εικόνα δίνει. Το πρώτο 1.5 λεπτό είναι κρίσιμο, για το αν θα περάσουν κάπου καλά οι άνθρωποι ή όχι. Αν θα ταιριάξουν με κάποιον ή όχι. Οπότε το στυλ παίζει τεράστιο ρόλο.

Στον 12ο αιώνα πλήρωνε κανείς πρόστιμο για το ντύσιμό του. Ο Άγγλος βασιλιάς είχε θεσπίσει τους δικούς του κανόνες, για να ξεχωρίζει τις τάξεις, βάζοντας πρόστιμο σε όποιον δεν τους τηρούσε. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τη σημερινή βασιλική οικογένεια. Αν προσέξετε κανένα μέλος της δε φοράει ποτέ μαύρα. Είναι κανόνας! Θεωρούν ότι το μαύρο είναι το χρώμα του φτωχού. Και σε καμία περίπτωση δε θέλουν να μοιάζουν έτσι…

Και μπορεί σήμερα να μην υπάρχει αστυνομία μόδας, αλλά θα βιώσουμε μία απόρριψη, ένα όχι επειδή ίσως δεν πήγαμε σωστά ντυμένοι και επειδή δεν υποστηρίξαμε την προσωπικότητά μας. Έχω πολλούς πελάτες που αρχικά άνοιγαν την ντουλάπα τους και δεν έβρισκαν τίποτα να βάλουν, άλλοι που δεν κοιτούσαν καν τον εαυτό τους στον καθρέφτη και σήμερα όχι μόνο έχουν αποκτήσει αυτοπεποίθηση αλλά και σημαντικές επαγγελματικές θέσεις.

 

 

Τι θα επέλεγες να φορέσεις σε ένα επαγγελματικό δείπνο και ποια χρώματα είναι εκείνα, που ενδείκνυνται έτσι ώστε να εκπέμπουμε το απαραίτητο κύρος;

Τα εταιρικά χρώματα είθισται να είναι το μπλε, το γκρι και το σκούρο καφέ, που είναι ήσυχα και εμπνέουν κύρος, σε αντίθεση με το μαύρο που ξανατονίζω πως δεν εμπνέει αυτοπεποίθηση. Θα έβαζα σίγουρα τακούνι, γιατί προσωπικά μπορώ να το υποστηρίξω, όχι όμως ότι είναι απαραίτητο δε θα ήθελα να δώσω λάθος μήνυμα. Ίσως επέλεγα φόρεμα ή ολόσωμη φόρμα, σίγουρα όχι κλασικό σακάκι γιατί δε μου πηγαίνει καθόλου.

 

 

Ποια η άποψή σου για τη μόδα και κατά πόσο θεωρείς ότι πρέπει να την ακολουθούμε;

Τα fashion trends βγαίνουν ανά εξάμηνο ή ανά χρόνο και από εκεί και πέρα η μόδα ανακυκλώνεται ανά 5 και 10 χρόνια. Το στυλ είναι κάτι διαχρονικό, που δε χαλάει μέσα στον χρόνο, γι’ αυτό και λέμε ότι ο καθένας πρέπει να βρει το δικό του προσωπικό στυλ. Η μόδα μπορεί να βοηθήσει στο ότι μπορώ από κάποια trends να επιλέξω μερικά και να τα εντάξω στο δικό μου στυλ, κάνοντάς τα διαχρονικά. Άλλο το να παρατηρώ τη μόδα και να κάνω δικό μου κάτι που μου ταιριάζει και άλλο να φοράω κάτι που είναι απλώς στη μόδα αλλά δεν μπορώ να το υποστηρίξω. Δεν είναι όλα για όλους!

 

 

Θεωρείς ότι οι Ελληνίδες είναι στυλάτες; Σε σχέση με το εξωτερικό είμαστε πιο συντηρητικές στις ενδυματολογικές επιλογές μας;

Εξαρτάται για ποιες χώρες μιλάμε. Στην Ιταλία και στη Γαλλία προσέχουν πάρα πολύ την εμφάνισή τους σε αντίθεση με την Αγγλία και τη Σουηδία. Σε σχέση με την Ευρώπη -σε όλο τον κόσμο οι Ιάπωνες θεωρούνται οι πιο στυλάτοι- οι Έλληνες είναι ο τρίτος πιο στυλάτος λαός. Οι Ιταλοί και οι Ιταλίδες είναι στην κορυφή, ξοδεύοντας μάλιστα το 30 %του μισθού τους σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ. Εμείς είμαστε στο 20-25%. Έχουμε ένα μίνι εξοχικό στην ντουλάπα μας! (γέλια)

 

 

Το δικό σου top 5 με μύθους γύρω από την εξωτερική μας εμφάνιση και αυτά που πρέπει να επιλέγουμε στυλιστικά.

1ος. Τα μαύρα αδυνατίζουν. Είναι τρομερό λάθος! Δημιουργήθηκε επειδή η μαύρη κλωστή είναι η πιο φτηνή, το περάσανε μέσα στην κρίση ως το χρώμα που φαίνεται πιο κομψό. Σκεφτείτε, λοιπόν, ένα μαύρο και ένα άσπρο βάζο σε λευκό φόντο. Στο μαύρο βάζο, το περίγραμμα είναι ξεκάθαρο. Αυτά τα μάθαμε από τη σχολή Bauhaus ήδη το 1919.

2ος. Τα λευκά παχαίνουν. Έχει να κάνει με το είδος του ρούχου και το ύφασμα.

3ος. Όλες οι γυναίκες πρέπει να φοράνε τακούνια. Δεν ισχύει. Υπάρχουν γυναίκες, οι οποίες μπορεί να υποστηρίζουν μόνο μπαλαρίνες. Αν είναι στο στυλ σου μπορείς και σε έναν γάμο να φορέσεις κοστούμι με μπαλαρίνα ή sneakers, αρκεί να το υποστηρίζεις.

4ος. Όσο πιο έντονο το κραγιόν τόσο πιο σέξυ δείχνει. Η ένταση στο μακιγιάζ καθορίζεται από τα μάτια και όχι από τα χείλη. Το κραγιόν, όμως, είναι όντως το μεγαλύτερο “όπλο” μιας γυναίκας. Μπορείς από το πρωί να βγεις με κόκκινο κραγιόν δείχνοντας όχι σέξυ αλλά κομψή.

5ος. Στη δουλειά δεν πρέπει να βάφεσαι καθόλου ή να βάφεσαι λίγο. Το μακιγιάζ έχει να κάνει ξεκάθαρα με το είδος της δουλειάς. Οι γυναίκες που βγαίνουν τελείως έβαφες έξω, δίνουν την εικόνα ότι δεν αγαπούν τον εαυτό τους και αυτό που κάνουν. Έχει γίνει πείραμα σε τράπεζα, με τρεις γυναίκες στη θέση των ταμείων, η μία άβαφη, η άλλη βαμμένη όπως πρέπει και η τρίτη με πολύ έντονο μακιγιάζ. Παρατηρήσαμε τη ροή των πελατών. Μετά από ερωτηματολόγια φάνηκε ότι στην άβαφη κυρία πήγαινε πολύς λίγος κόσμος, προτιμώντας να περιμένει έστω και λίγο παραπάνω, καθώς εκείνη φαινόταν αυστηρή και ότι αφού δεν αφιέρωσε πέντε λεπτά για τον εαυτό της, θεώρησαν ότι δε θα ασχοληθεί ούτε με τον πελάτη. Οι περισσότερες γυναίκες πήγαν στην ελαφρώς μακιγιαρισμένη και οι άντρες σε εκείνη με το έντονο μακιγιάζ, γιατί θεώρησαν ότι ίσως με το κομπλιμέντο τους, εξυπηρετηθούν καλύτερα. Το μακιγιάζ έχει να κάνει με την προσωπικότητα!

 

 

Μίλησέ μας για το blog σου www.aforcolour.com. Τι θέλεις να εκφράσεις και να μεταδόσεις μέσα από αυτό;

Είναι κάτι πολύ καινούργιο. Σκοπός μου είναι να προβληματίσω και να σπάσω μύθους. Παράλληλα, θέλω να επηρεάσω τις μικρές ηλικίες, γιατί έχουν χάσει την ταυτότητά τους, ακολουθώντας τυφλά τη μόδα. Κυρίως απευθύνομαι σε plus size κοπέλες, δείχνοντας μέσα από τις δικές μου φωτογραφίες, ότι και περιττά κιλά να έχεις μπορείς να έχεις στυλ και να είσαι όμορφη!

 

 

 

Ποιο είναι το μεγαλύτερο “μάθημα” που έλαβες από αυτή τη δουλειά και έγινε, ίσως, το motto σου;

Αυτό που λέω συνέχεια και στα σεμινάρια είναι “Μας εκπαιδεύουν να πάρουμε πτυχία και να γίνουμε πετυχημένοι, δε μας εκπαιδεύουν, όμως, να μάθουμε να αγαπάμε τον εαυτό μας”. Αν εμείς οι ίδιοι δε μάθουμε να τιμούμε τον εαυτό μας δε θα το κάνουν και οι άλλοι. Να αγαπάμε αυτό που είμαστε!

 

 

Αν μπορούσες να μας δώσεις μία μόνο στιλιστική συμβουλή, ποια θα επέλεγες;

Να μην περιοριζόμαστε σε συγκεκριμένα καταστήματα και brands. Να μην απορρίπτουμε και να δοκιμάζουμε! Ας ανοίξουμε τους ορίζοντές μας. Υπάρχουν και second hand μαγαζιά, που έχουν “διαμάντια”. Πρέπει να εκπαιδευτούμε στο να ξεχωρίσουμε ένα ποιοτικό κομμάτι, όπου κι αν το βρούμε.

 

 

Πού μπορεί να ενημερωθεί κανείς για τα σεμινάριά σου;

Πολλοί ακούν τον όρο “χρωματολόγος” και νομίζουν ότι έχει να κάνει μόνο με τα ρούχα. Μέγα λάθος. Στα σεμινάρια της “House of Colour” βασιζόμαστε σε επιστημονικά εργαλεία, όπως η σχολή του Bauhaus και έχουμε κάνει πολλές έρευνες και πειράματα. Δεν είναι κάτι τυχαίο. Aρχικά κάνουμε μία διάγνωση της επιδερμίδας. Οι άνθρωποι έχουν είτε θερμή είτε ψυχρή επιδερμίδα, κίτρινη ή μπλε δηλαδή. Αφού καταλήξουμε, αρχίζουμε και καταλαβαίνουμε μέχρι και τι κοσμήματα πρέπει να φορά κανείς ανάλογα με το χρώμα της επιδερμίδας του π.χ σε μία ψυχρή επιδερμίδα τα χρυσά κοσμήματα μοιάζουν ψεύτικα όπως και σε μία θερμή τα ασημένια. Οπότε μέσα σε αυτή τη διαδικασία, βρίσκουμε ποια χρώματα μας ταιριάζουν στα ρούχα αλλά και στα αξεσουάρ. Βασικό κομμάτι, όμως, είναι και το χρώμα των μαλλιών. Τα χρώματα, στα οποία ανήκει κανείς, τα χωρίζουμε στις 4 εποχές. Κατευθείαν τότε μπορούμε να συμβουλέψουμε ποιο χρώμα μαλλιών είναι το ιδανικό για κάθε γυναίκα ή άντρα. Τέλος, εξηγούμε τα χρώματα του μακιγιάζ και ποια ταιριάζουν στην επιδερμίδα της καθεμίας, όπως κραγιόν, μολύβια κλπ.

Τα σεμινάρια χωρίζονται σε τρεις ενότητες: χρώμα, μακιγιάζ και στυλ. Το χρώμα διαρκεί 3-5 ώρες γίνεται από 2 άτομα και πάνω, ώστε η μία να κάθεται πίσω και να βλέπει τις αλλαγές της άλλης και να υπάρχει αποδοχή. Στο μακιγιάζ δείχνω πώς μπορεί να βαφτεί σωστά μια γυναίκα ανά περίσταση, πώς να κάνει ντεμακιγιάζ κ.α. και διαρκεί 3 ώρες. Το στυλ είναι ολοήμερο, γιατί συζητάμε για τη μόδα, τι σημαίνει ποιοτικό και τι ακριβό, πώς μπορούμε να διαχειριστούμε το budget μας κ.α. Μετά κάνουμε τεστ προσωπικότητας και πώς επιλέγουμε τα ρούχα. Όλα αυτά βασίζονται στα αρχέτυπα των παραμυθιών του Carl Jung. Οπότε εμείς βασιστήκαμε σε αυτό, σε 6 βασικούς χαρακτήρες όπως π.χ η βασιλοπούλα, ο γελωτοποιός, η κακιά μάγισσα κ.α που επαναλαμβάνονται από γενιά σε γενιά. Σε αυτά βασίζεται το στυλ μας. Μετά από την ολοκλήρωση των σεμιναρίων μπορεί κανείς να καταλάβει ανά πάσα στιγμή από μία κρεμάστρα τι μπορεί να υποστηρίξει και τι όχι, χωρίς στυλίστα.

Εκτός από τα σεμινάρια, κάνω και κάποιες δωρεάν παρουσιάσεις στον χώρο μου, ώστε να ενημερωθεί ο κόσμος γύρω από τη “House of Colour” και όσα πρόκειται να διδαχτεί στα σεμινάρια. Μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει μαζί μου μέσω social media, διαμορφώνοντας αναλόγως τις ημερομηνίες.

 

 

Brief Q& A

Το αγαπημένο μου χρώμα: κίτρινο και κόκκινο

To στυλ μου είναι: classic romantic

Fashion item που λατρεύω: τα Mαντήλια

Aπαραίτητο αξεσουάρ για μία γυναικεία ντουλάπα: η τσάντα

Ταξίδι που δε θα ξεχάσεις ποτέ: Βαρκελώνη

Δε ζω χωρίς: κραγιόν.

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την Αριστέα Κορκοβέλου στο Fb:Aristea Houseofcolour και στοΙnstagram: aristea_houseofcolour

 

mariamylona@cozyhome.gr

Οne quote, my point of view... “Let me live, love, and say it well in good sentences” Sylvia Plath