Home / Lifestyle  / Made in Greece  / Αλέξανδρος Κωτούλας: Designer διεθνούς βεληνεκούς

Αλέξανδρος Κωτούλας: Designer διεθνούς βεληνεκούς

Σπούδασε σε μία από τις σημαντικότερες σχολές σχεδίου παγκοσμίως και κατάφερε να πραγματοποιήσει το όνειρο, ίσως, κάθε σχεδιαστή, αφού εργάστηκε για τον οίκο Louis Vuitton, σε μικρή μάλιστα ηλικία. Ο Αλέξανδρος Κωτούλας διατηρεί πια το δικό του brand, Alexquisite, με limited edition αξεσουάρ, καταφέρνοντας να συμπεριληφθεί από τον παγκόσμιο οργανισμό γούνας ανάμεσα σε διακεκριμένα, διεθνή ονόματα όπως FENDI, MIU MIU, BALENCIAGA, VALENTINO κ.α. Ας τον γνωρίσουμε!

 

Σπούδασες Πολιτικός Μηχανικός στη Θεσσαλονίκη και τελικά μεταπήδησες στον χώρο της μόδας, αφού έγινε δεκτός σε μία από τις πιο διακεκριμένες σχολές σχεδίου παγκοσμίως, τη Design Academy Eindhoven. Πώς αποφάσισες να ακολουθήσεις μια τόσο διαφορετική κατεύθυνση; Ή μήπως δεν απέχουν και τόσο οι δύο αυτοί τομείς;

Όπως οι περισσότεροι νέοι στην Ελλάδα, όταν στα 18 μου αποφάσισα σε ποια σχολή θέλω να σπουδάσω, προφανώς δε γνώριζα καλά τον εαυτό μου και επίσης δεν γνώριζα ποιες κατευθύνσεις, πέρα από αυτές που είναι ευρέως γνωστές σε ένα μαθητή λυκείου, θα μπορούσα να έχω επιλέξει.

Ο πιο σημαντικός παράγοντας, όμως, είναι το ότι μεγάλωσα στην ελληνική επαρχία, όπου οι προσλαμβάνουσες στο χώρο του design είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, και ζώντας στη Θεσσαλονίκη πια, μπόρεσα να εξερευνήσω διαφορετικά πράγματα και να αποφασίσω ότι ο σχεδιασμός αντικειμένων είναι αυτό που πραγματικά με συναρπάζει.

 

 

 

 

Μεγάλωσες μέσα στο εργαστήριο γουνοποιίας των γονιών σου στην Καστοριά. Ποιες εικόνες έχουν αποτυπωθεί στη μνήμη σου και σε ποιον βαθμό επηρέασαν την πορεία σου;

Η εικόνα που έρχεται συχνά στη μνήμη μου είναι οι τεχνίτες που εργάζονταν εκεί και πιο συγκεκριμένα τα χέρια τους, που ήταν σκαμμένα από τα διαφορετικά εργαλεία, αλλά τόσο ικανά για να δημιουργήσουν τρομερής λεπτότητας προϊόντα.

 

 

Ποια η γνώμη σου για το ελληνικό design; Από την εμπειρία σου, οι Έλληνες σχεδιαστές έχουν την αποδοχή που τους αξίζει σε παγκόσμιο επίπεδο;

Σε παγκόσμιο επίπεδο την έχουν, στο ελληνικό υστερούν. Όπως συμβαίνει σε πολλούς τομείς άλλωστε, γίνονται αποδεκτοί εδώ πιο εύκολα, αν πρώτα έχουν διαπρέψει εκτός της χώρας. Υπάρχει ακόμη μεγάλη ξενομανία.

 

 

Τα limited edition αξεσουάρ σου έχουν κερδίσει την εκτίμηση  του παγκόσμιου οργανισμού γούνας, αποτελώντας κομμάτι της τελευταίας καμπάνιας του. Μίλησέ μας για την καμπάνια FurNow και την εμπειρία της συμμετοχής σου.

Το FurNow αποτέλεσε ίσως την πιο σημαντική συνεργασία για το brand μας, που επιλέχθηκε μαζί με 7 ακόμη για να εκπροσωπήσουν την επόμενη γενιά σχεδιαστών στη γούνα. Μία φαντασμαγορική φωτογράφιση στο Λονδίνο, με παραγωγή 45 ανθρώπων, φωτογράφους και art directors που επιμελούνται φωτογραφίσεις για κολοσσούς της μόδας… Είναι μεγάλη εμπειρία για ένα νέο σχεδιαστή να πάρει μέρος σε μία τέτοια παραγωγή, το αποτέλεσμα της οποίας δημοσιεύεται σε Vogue, GQ, Harpers Bazaar και άλλα έντυπα αυτού του βεληνεκούς παγκοσμίως.

 

 

 

Ολοένα και περισσότεροι διάσημοι οίκοι του εξωτερικού έχουν σταματήσει τη χρήση φυσικής γούνας, με στόχο μια οικολογική προσέγγιση της μόδας. Ποια είναι η γνώμη σου; Τελικά οι οικολογικές γούνες και δέρματα είναι όντως μακροπρόθεσμα φιλικά προς το περιβάλλον;

Αρχικά, ο όρος “οικολογικό” για ένα προϊόν που παράγεται από πετρέλαιο, δεν ανακυκλώνεται και δε βιοδιασπάται σε λιγότερο από 2000 χρόνια είναι αστείος. Η κίνηση αυτή των μεγάλων οίκων αποτελεί ένα διαφημιστικό τρικ μιας και στην πλειονότητά τους εμπορεύονταν εξαιρετικά μικρό αριθμό γούνινων προϊόντων. Αυτός είναι, άλλωστε, ο λόγος που δεν επεκτείνουν την απόφασή τους αυτή στα δερμάτινα είδη, που τους αποφέρουν δισεκατομμύρια. .

 

 

 

Έχεις εργαστεί για τον μεγαλύτερο οίκο δερμάτινων ειδών, στο θρυλικό fashion powerhouse της Louis Vuitton. Ποια εφόδια αποκόμισες και πώς διαμόρφωσαν τη σχεδιαστική σου ταυτότητα;


Στη Louis Vuitton έμαθα πραγματικά το 90% όσων γνωρίζω για το δέρμα και την κατασκευή δερμάτινων ειδών. Είδα πως δημιουργείται από το μηδέν ένα προϊόν χιλιάδων ευρώ και πόσα διαφορετικά, αλλά εξίσου σημαντικά, στάδια διέρχεται, όχι μόνο από σχεδιαστές αλλά και από τμήματα marketing ή επικοινωνίας.

 

 

 

 

Τελικά επέστρεψες στην Ελλάδα, όπου στις αρχές του 2017, λάνσαρες την πρώτη σου ολοκληρωμένη συλλογή για το προσωπικό σου brand, ALEXQUISITE, με τον τίτλο _ONE. Πώς αποφάσισες να επιστρέψεις, ενώ το μεγαλύτερο κομμάτι της νέας γενιάς επιλέγει το αντίθετο;

Για μένα ήταν πολύ σημαντικό να έχω πλήρη έλεγχο στην παραγωγή των προϊόντων και στην Ελλάδα. Αυτό μου ήταν εύκολο εδώ, έχοντας δημιουργήσει σιγά σιγά ένα δίκτυο συνεργατών. Επίσης σε σχέση με τη δυτική Ευρώπη όπου κινούμουν προηγουμένως, η Ελλάδα είναι αρκετά πιο οικονομική στο κόστος παραγωγής.

 

 

Σε τι φάση σε πετυχαίνουμε επαγγελματικά; Βρίσκεσαι στα σκαριά μιας νέας συλλογής; Τι ονειρεύεσαι για το μέλλον του ALEXQUISITE;        

Αυτή τη στιγμή σχεδιάζω για δύο καινούργιες εταιρείες στον χώρο της μόδας, θέλοντας να δώσω λίγο χρόνο στο προσωπικό μου brand. Άλλωστε οι πρώτες μου δύο συλλογές ήταν τόσο λιτές και κλασσικές στον σχεδιασμό, που θεωρώ ότι θα συνοδεύουν το ALEXQUISITE για πολλά χρόνια ακόμη!

 

 

Brief Q+A

Αγαπημένος fashion designer: Cristobal Balenciaga

Aν δε ζούσα στην Ελλάδα θα ζούσα: στο Παρίσι

Αγαπώ τα αξεσουάρ γιατί: σου δίνουν το attitude!

Tέχνη είναι: Cristobal Balenciaga

Δε ζω χωρίς: καφέ

 

 

www.alexquisite.com

mariamylona@cozyhome.gr

Οne quote, my point of view... “Let me live, love, and say it well in good sentences” Sylvia Plath